Sportclub Rijssen 1 speelt paradoxale wedstrijd tegen ASV'57

Gepubliceerd op: zondag 11 september 2022

Vandaag 10 september spelen we de tweede bekerwedstrijd van dit seizoen. Tegenstander is ASV'57 en we spelen in Aadorp.

De laatste keer dat we tegen ASV speelden is al enkele jaren geleden. Toch zijn we goed bekend met dit team. Onze trainer, Julian op den Dries, was hier namelijk vorig seizoen nog de trainer. En dat betekende dat we in de voorbereiding al bekend gemaakt werden met de speelwijze, zodat we daar rekening mee konden houden. ASV is het betere team en kwam vorig seizoen uit in de derde klasse. Bovendien loopt er wat meer ervaring op het veld. De spelers kregen dus een opdracht mee, zodat de uitslag, ook vandaag, dus bijzaak is.

De basisopstelling bestaat uit Nick Rouweler in het doel. Tom Meier als laatste man. Een verdediging van Thymo Haarman, Victor van Rijk en Chiel Poffers. Op het middenveld Luca van Ooijen, Milan Bak en Rafael Tuinier. In de aanval staan Nick Bruggeman, Jordy Schreurs en Milan Brinkman. Dan op de bank 5 wissels, die, als er niets bijzonders gebeurd, allen zullen spelen. Hier zitten Sandro van Ooijen, Daan bouwhuis, Jamie de Ruyter, Geronimo Fokkink en Jay van der Waal.

Als om 14:34u het fluitsignaal klinkt, schiet Sportclub uit de startblokken. We zien zeker 3 gevaarlijke aanvallen achter elkaar, al komen die niet tot stand via de afgesproken weg. Ook verdedigend staat het goed al kan in de 12e minuut niet voorkomen worden dat ASV scoort uit een hoekschop. Het is met andere woorden wat paradoxaal. In de 21e mogen ze het nog een keer proberen maar ditmaal heeft Sportclub de verdediging wel op orde.

Na bijna een half uur spelen creëert Sportclub opnieuw een grote kans. Ditmaal ontbreekt echter het overzicht en wordt de bal niet teruggelegd op de bij de stip vrijstaande Jordy. Jammer, want dat had zeker een punt geweest. 4 Minuten later krijgt ASV van onze doelman een enorme kans als deze de bal zachtjes recht vooruit speelt, waar niemand van Sportclub aanwezig is om de bal mee te nemen. Het loopt gelukkig goed af. In de 44e minuut is het echter wel raak uit een snelle aanval van ASV. 2-0. Een minuut later creëert Sportclub nog een enorme kans, maar weet deze, ondanks de inzet van meerdere personen, niet om te zetten in een punt. Ruststand 2-0.

In de rust worden Nick en Milan Bak gewisseld voor Jay en Sandro. Daarmee wordt een hangende spits vervangen door een middenvelder en dat leidt tot een meer aanwezig middenveld. Iets dat Sportclub meer grip op de wedstrijd geeft. Bovendien zit Sportclub er wat meer bovenop wat hen meer balbezit oplevert. En dat komt het spel ten goede. Totdat er gewisseld wordt. In de 62e minuut gaan Tom en Chiel er uit ten gunste van Jamie en Daan. Dat leidt tot onrust achterin en daarvan probeert ASV te profiteren. Ondanks alle kansen, krijgen ze de bal niet achter de doelman. Enerzijds omdat er nogal wat naast gaat, maar anderzijds omdat de doelman niks weggeeft. ASV had op een gegeven moment de hoek voor het uitkiezen. Hij koos de verre hoek, maar daar lag toch de doelman tussen. In de 70e minuut wordt Victor gewisseld voor Geronimo. Dat wil zeggen een verdediger er uit en een aanvaller er in en dus opnieuw allerlei verschuivingen en meer onrust. Echter, ook bij ASV is er onrust, waardoor geen van beide teams lang in balbezit weet te blijven. Het is in die periode dat Nick tweemaal wordt weggestuurd. In de 77e minuut raakt hij de doelman, maar in de 81e is het raak. 2-1.

De eindstand wordt bepaald door ASV. Die krijgen in de laatste minuut een vrije trap op een prachtige locatie en die wordt perfect genomen. Net over de muur en ver in de hoek. Eindstand 3-1.

Dat is helemaal niet zo'n gekke uitslag en daarover kan Sportclub tevreden zijn, maar er blijft wel iets te wensen. Zoals geschreven was het middenveld in de eerste helft te onzichtbaar en gaan er over de gehele wedstrijd genomen te weinig aanvallen over links. Dat maakt het de tegenstander te makkelijk.