JO11-1 weer even met de voeten op aarde

Gepubliceerd op: maandag 12 september 2022

Zaterdag 10 september

De 2e wedstrijd vandaag in de 3e klasse. Na de euforie van vorige week hoop je op meer en dat had ook gekund maar voor de wedstrijd met de warming up was er al teveel respect voor onze tegenstander van vandaag : Luctor uit Almelo. Om de een of andere reden kun je in Almelo nooit winnen, alleen maar van ze verliezen. En ze hadden vorige week wel 12 goals gemaakt!! Klopt maar als we voetballen zoals vorige week hoeven we niet bang te zijn.

De koffie was zeker op en de scheids begon alvast zonder mij in te lichten maar afijn we zijn los. Beginnen zeer scherp en al in de 3e minuut komen we op voorsprong door Jared uit een corner. Nog niet uitgefeest is het alweer 1-1. Daarna gaat het lekker over en weer maar is het Luctor dat nog 1x het net vind. 2-1. Een zure achterstand op dat moment. En in de rust even een peptalkje want we deden niets voor ze onder. In het 2e kwart gaan we verder maar heeft met name Kevin voor de goal pech dat de bal een andere richting zoekt dan gewenst. We zijn wel de bovenliggende partij maar Luctor komt er vaak gevaarlijk uit en je houd je hart vast maar achterin staan ze goed op te letten. Als Mason de bal bij een corner goed op het hoofd van een speler van Luctor speelt is het terecht weer 2-2 en jared ziet zijn schot ook achter de keeper belanden 2-3. Een mooie en ook verdiende voorsprong. Wel ff opletten straks en wat feller zijn. Meer pit erin. Helaas waren deze woorden opgevangen door Luctor.

In het 3e kwart kwamen we overal tekort. Het begon steeds meer op comedycapers te lijken . De details laat ik weg. Het laatste kwart begonnen we met een 5-3 achterstand. Al vrij snel gaat Kevin goed door en speelt Jared aan die afdrukt en de 4-5 aantekent. Het veldspel werd weer wat beter maar Luctor bleef er te vaak goed uitkomen en ze missen 3 grote kansen waardoor we nog leven en nog een grote kans krijgen op een gelijkspel maar de bal hobbelt tergend langzaam richting de goal van Luctor maar komt tegen de paal en weer terug het veld in, en dan blijkt het verschil van vandaag want 3 spelers van Luctor vliegen op de bal en rossen hem weg en wij stonden erbij en keken erna. Een wijze les rijker weer naar huis maar toch ook 3 kwart wedstrijd goed gespeeld. Het is vaak niet genoeg.

Volgende week weer.