Wie niet scoort, wint geen wedstrijden

Gepubliceerd op: zaterdag 1 oktober 2022
Sportclub Rijssen 1 weet de vele kansen niet te benutten en verliest de wedstrijd

Opnieuw een wedstrijd tegen Sportclub Daarle. Ditmaal in Daarle. De vorige keer, tijdens de bekerwedstrijden, ging het niet zo geweldig. Naast enkele punten tegen eindigde de wedstrijd met een ambulance op het veld. En dat was niet de eerste keer. Dus laten we hopen dat we dit keer de wedstrijd kunnen uitspelen. Grootste zorg is momenteel de enorme bui die over Daarle trekt. Gelukkig was die rond het aanvangstijdstip net voorbij, zodat we, na een enkele minuten uitgesteld begin, de gehele wedstrijd konden spelen onder prettiger omstandigheden.

Wat betreft de opstelling is er weinig dat opvalt, behalve de aanval. Die bestaat vandaag uit de routiniers Devlin Roessink, Jordy Schreurs en Nick Bruggeman. Op het middenveld zien we de gebroeders Luca en Sandro van Ooijen en Rafael Tuinier. De verdediging wordt gevormd door Daan Bouwhuis, Thymo Haarman, Victor van Rijk en Tom Meier. In het doel staat Mike Tuitert. In het kader van de week van de scheidsrechter besteden we kort aandacht aan de scheidsrechter van dienst, de heer S. Vos. Want, zonder scheidsrechters, geen wedstrijden.

Zoals gezegd beginnen we iets later met de aftrap door Daarle. Die raken al vlot de bal kwijt, waardoor Sportclub, na een goed uitgespeelde aanval, in de 23e seconde (!) een enorme kans krijgt. Jordy kopt echter net naast na een voorzet van Nick. En daarmee is eigenlijk alles gezegd. Sportclub speelt de gehele wedstrijd goed. Voert uit wat in de voorbespreking afgesproken was. Creëert legio kansen, maar scoort niet. Niet in de eerste helft, waarin in de 24e, 28e, 36e en 38e minuut een goede kans wordt gecreëerd. En niet in de tweede helft, toen er in de 50e, 60e, 63e, 67e, 80e minuut ook kansen waren.

Daarle daarentegen heeft geluk met het balbezit en weet in de 12e minuut een matige voorzet bij de 2e paal binnen te tikken. 1-0. Een bal waar nog al wat mensen naar stonden te kijken, behalve de Daarle speler bij de 2e paal dus. Als Sportclub in de tweede helft Daan wisselt voor Chiel Poffers en achterin 1 op 1 gaat spelen, is Daarle nogmaals trefzeker. Na een overtreding op Chiel, waarvoor niet gefloten werd, mag de aanvaller door en schiet in de 84e minuut de 2-0 binnen. Helemaal aan het eind wordt de eindstand bepaald op 3-0 na een strafschop veroorzaakt door de doelman. Het enige dat ik dan nog niet vermeld heb, is de wissel van Nick. Hij werd in de rust vervangen door Milan Brinkman.

De wedstrijd werd dus verloren, maar gezien het aantal kansen, kon dat eigenlijk niet. Ook gezien de weinige kansen die de verdediging weggaf, kon het eigenlijk niet. Maar het is wel waar. Ondanks goed spel verloor Sportclub dus de wedstrijd. Het slechte gevoel zal daarom vandaag overheersen, maar voor de volgende wedstrijd, die tegen ASV, en dat zal een lastiger wedstrijd worden dan vandaag, is het zaak met dezelfde assertieve instelling de wedstrijd te starten.