JO11-1 verspeelt 2 nog duurdere punten

Gepubliceerd op: zondag 2 oktober 2022
Duur gelijkspel tegen Haarle JO11-1.

Zaterdag 1 oktober

Druilerig met een zonnetje was het, lekker om te voetballen maar dan heb je wel 2 doelen nodig. Die waren helaas afwezig op ons hoofdveld dus huppakkee, lekker bovenop!

Haarle was de tegenstander en die staan na ons gelijkspel van vorige week 1 plek boven ons. Dus dat beloofde wat. Helaas Quinten nog steeds in de lappenmand en Mason ziek. Sterre kon ons gelukkig versterken achterin zodat we er in ieder geval genoeg hadden. We begonnen fanatiek maar er stond een keeper bij Haarle die met zijn handen nog boven de lat kon komen. Of hadden we de goals hier ook te laag gezet. Nee het is geen Champions League. De scheids kon erom lachen en had vandaag mazzel: De dag van de scheidsrechter. Hij had zich er de hele week al op verheugd. Namens de spelers een doosje met gebak en de belofte om er een mooie pot van te maken.

De eerste corner van Haarle wordt prompt binnengekopt! 0-1. Daarna zijn we heer en meester alleen blijven grote kansen uit. Na 8 minuten mag Vince afdrukken na goed werk van Kevin en Rezz over onze rechterflank 1-1. Het veldspel is mooi om te zien, goed kijken en passen, strijd waar nodig! Dan alweer rust en complimenten aan allen. Het 2e kwart gaan we gewoon door maar de eerste bal gaat net naast het doel van die lange. Halverwege veroverd Rezz op een harde maar faire manier de bal en sprint tot de middellijn en passt tussen 5 man van Haarle naar Jared die met een mooie sleepbeweging zijn eigen mannetje te kakken zet en de 2-1 binnenschiet.

Verder wordt er niet gescoord en zodoende gaan we het 3e kwart in. Niks zeggen nu en door. Na een minuut of 5 trapt Elena de bal op Ella, Ella op Kevin, Kevin dribbelt in en verzend een wereldpass op de goed vragende Jared, die draait en schiet 3-1. Diezelfde Jared werkt zich uit de naad maar veroverde daardoor de bal wel en heeft ook nog oog voor de vragende Vince. Die loopt er 2 man uit en plaatst de bal in de korte hoek 4-1. Einde 3e kwart loopt er eentje van Haarle zomaar richting ons doel en we kijken ernaar tot de bal in de goal ligt. 4-2 ONNODIG!! Maar in ieder geval kunnen we het 3e kwart wel voetballen blijkt. Doordat we geen wissels hebben komen natuurlijk ook wat pijntjes en oh ja de tegenstander zeurt dat we een gote bek hebben. So What !! dat zeggen ze omdat je beter bent. Voetballen!!

Al gauw staan er 4 van Haarle tussen onze verdediging en het middenveld en hoe hard we ook schreeuwden ): 4-3. Nog 7,5 minuten volgens de uitstekend fluitende scheids. Gewoon op die bal gaan zitten komt wel goed. Maar dan! Een tackle op een speler van ons, niets aan de hand maar speler naar de grond, tegenstander wil ervandoor met de bal en wordt hardhandig van achteren onderuit geschopt. Dat willen wij zelf ook niet zien dus ERUIT. Geen minuut meer spelen, dit kan niet. Affijn met een man minder was het vrouw en kinderen eerst maar die laatste vrije trap werdt er ook wel mooi ingeschoten. 4-4 dus. 80% van de wedstrijd beter zijn en dan zo eindigen is een zeer dure maar wijze les

Volgende week weer. Helaas kan ondertekende er niet bij zijn maar zijn trots voor deze groep zal er niet anders van worden. Het was hoe dan ook een mooi blok wedstrijden.