Sportclub Rijssen 1 - ASV'57 1

Gepubliceerd op: zondag 9 oktober 2022
Sportclub kreeg ASV op bezoek en speelde een leuke wedstrijd

De voorbespreking was vandaag anders dan anders. Van Sportclub Daarle hadden we 4 videofragmenten van de wedstrijd ontvangen en die werden vooraf nog even bekeken. En dat geeft toch een andere kijk op gebeurtenissen. Relevant voor de wedstrijd was het niet, want ASV is een andere tegenstander. Een team dat we recent nog troffen in de bekerwedstrijd. Die wedstrijd ging met 3-1 verloren, maar dat was enigszins geflatteerd, omdat ASV ongelukkig was in de afronding. Een team ook dat wil promoveren en de verwachting is dat ze vandaag enkele punten meer zullen maken.

We starten vandaag met de volgende 11 spelers. Mike Tuitert, Tom Meier, Victor van Rijk, Thymo Haarman, Daan Bouwhuis, Sandro van Ooijen, Luca van Ooijen, Rafael Tuinier, Milan Brinkman, Jordy Schreurs en Devlin Roessink.

Sportclub begint de wedstrijd goed, maar krijgt al snel een domper te verwerken. In de 4e minuut slalomt een ASV-er door de verdediging, gaat voor het doel op de mat liggen en krijgt een strafschop, die netjes wordt benut. 0-1. Een lelijke tegenvaller zo vroeg in de wedstrijd.

In de 11e minuut is het opnieuw raak. Een schot op doel wordt min of meer gestopt door de doelman, maar hij had de bal niet vast en die hobbelde in de korte hoek het doel in. 0-2. En dat was onnodig.

Vlak daarop is het opnieuw raak. Ditmaal wordt gescoord uit een mooie voorzet vanaf links. Zo'n beetje vanaf de zijlijn wordt de bal bij de 2e paal voorgegeven en goed afgerond. 0-3.

Daarmee lijkt het een eenzijdige wedstrijd te worden, maar voor de neutrale kijker is het wel een leuke wedstrijd, omdat ook Sportclub niet kansloos is. Als Sportclub dan ook de eerste weet te maken, dan lijkt het nog leuker te worden. In de 14e minuut is het Sportclub dat scoort. Dat is in een fase dat ASV de wedstrijd niet onder controle kan krijgen. Sportclub speelt de lange bal en de doelman van ASV denkt die wel te kunnen spelen. Hij komt ver uit zijn doel en zit mis. Het is Milan die de bal dankbaar oppikt en binnen schiet. 1-3.

Sportclub moet nu druk blijven zetten om in de buurt te blijven en er een leuke wedstrijd van te maken. Dat heeft enig effect. ASV scoort niet meer direct, maar krijgt wel de nodige hoekschoppen. En dan blijken de spelers van Sportclub een kop te klein. Bij het eerste doelpunt wordt de bal een paar keer doorgekopt alvorens deze in het doel gaat. Bij de tweede gaat de bal direct in de bovenhoek. 1-5.

De zesde kan worden bijgeschreven na opnieuw een strafschop. Ook hier variëren de meningen van schwalbe tot wel heel eenvoudig gegeven. Het doet er weinig toe, want hij telt wel. 1-6. En dat is tevens de ruststand.

In de rust worden Jordy en Daan gewisseld voor Rinaldo Paalman en Chiel Poffers. Daarbij wordt tevens de opstelling aangepast. Daar heeft ASV duidelijk meer moeite mee. Echter, ook Sportclub is hierdoor minder gevaarlijk. Het spel speelt zich vooral op het middenveld af en dat levert heel weinig kansen en geen doelpunten meer op. Voor de neutrale kijker een stuk minder interessant om te zien. Goed was wel dat Sportclub gewoon bleef voetballen.

In de 66e minuut wordt Mike gewisseld voor Jesse de Moor en in de 71e mag Thymo er uit en komt Robin ten Hove in het veld. Na exact 90 minuten is het dan tijd. Verrassend gezien het aantal kleine blessures en de vele wissels.

Op basis van de eindstand is het duidelijk: ASV was het betere team. Het was in de eerste helft zeer trefzeker. Sportclub was in de eerste helft tot aan de 40e minuut niet kansloos, waardoor het best een leuke wedstrijd was. In de tweede helft was Sportclub zelfs in staat de ploeg van scoren af te houden en dat is gelet op de eerste helft een verdienste.