JO12-1 verliest van Achilles '12

Gepubliceerd op: zondag 30 oktober 2022
Een nipte nederlaag in Hengelo.

Zaterdag 29-10-2022

Achilles '12 JO12-1  - SC Rijssen JO12-1

Vandaag start de 2de fase van de competitie. Een nieuwe indeling, met overwegend nieuwe teams. Een tegenstander kennen we nog wel van de 1ste fase en dat is nu net de tegenstander van vandaag.

Iedereen heeft zich op zijn eigen manier voorbereid op deze wedstrijd. Zo is onze trainer op trainerscursus geweest in Ierland. We zullen de komende weken zien wat hier het resultaat van is. Een ander heeft een hele andere voorbereiding op de vrijdagavond, maar zaterdags willen we er met elkaar staan. Tijdens de bespreking blijken er wat kleine kwaaltjes te zijn, van zere voet, ontstoken oog, verstopte traanbuis tot wat buikpijn, maar uiteindelijk zetten de toppers zich er overheen. Dat is de mentaliteit.

Dan de wedstrijd. Na de warming-up, waar onze video analist ook een goede keeperstrainer blijkt te zijn, starten we aan de wedstrijd. Van de eerste wedstrijd wisten we nog dat dit een goed voetballende ploeg was. Dat bleek ook weer deze wedstrijd. In het begin komen we heel moeizaam onder de druk weg en komen we op een achterstand.
Na een korte speech beginnen we beter aan het 2de kwart. We creëren kansen, missen er ook een aantal, maar scoren ook. De wedstrijd gaat gelijk op, met scores over en weer. Een doelpunt wil ik er uit lichten. Er wordt een overtreding gemaakt aan de linkerkant van het veld. We krijgen een vrije trap. Nino legt de bal neer. Hij overziet de situatie, neemt een aanloop en vuurt. De bal gaat richting de verre hoek. De keeper kan er niet bij. De bal schampte de onderkant van de lat en de binnenkant van de paal. De bal ligt in het net. Luid gejuich en applaus van alle aanwezigen. Schitterende goal.

In de allerlaatste minuut is de stand 4-4...een terechte tussenstand. Echter gaat het alsnog mis. Een behendige speler van Achilles maakt de 5-4, waarna de scheidsrechter fluit voor het eind van de wedstrijd. Een zure nederlaag is een feit.

De jongens zijn teleurgesteld, met hier en daar een emotie. Ondanks dit verdriet, mogen ze trots zijn op hun wedstrijd.  Komende week gaan we weer trainen en ons voorbereiden op de wedstrijd tegen de amateurs van Heracles. We spelen thuis om 9.30 uur. Tot dan allemaal!