JO12-1 wint ruim van Heracles

Een dikke 17-1 winst!

Zaterdag 05-11-2022

SC Rijssen JO12-1 - AVC Heracles JO12-2

Vandaag de tweede competitiewedstrijd tegen de amateurtak van Heracles uit Almelo. Dit team kennen we niet, maar we weten wel dat ze kampioen zijn geworden in de eerste competitiehelft. We zijn dus gewaarschuwd.

Afgelopen week hebben we, ondanks zware regenval, gewoon getraind. Hier de nadruk gelegd op strak inspelen en overzicht houden. Daarna ook nog met alle jeugdleiders de balans op gemaakt om dit seizoen iedereen zijn/haar plezier te geven.

De dag van de wedstrijd begint met een wandeling met de hond. Vormt een vast onderdeel van de voorbereiding. Mensen groetend, zwaaiend of een gesprekje, maar met het hoofd al bij de wedstrijd. Eenmaal op het sportpark, worden de goals goed gezet en begint de bespreking. Scherpte vanaf het begin wordt gevraagd. Waar het in de warming-up aan scherpte ontbrak, was dat in de wedstrijd vele malen anders. Er wordt bij vlagen goed gevoetbald, mooie aanvallen, gescoord,  strak verdedigd. Elk doelpunt wordt gevierd. Heerlijk om de emotie te zien, dat is genieten. Ook dat men elkaar een doelpunt gunt is heel mooi. Zoals vorige week ook gezegd....je verliest samen, je wint samen. Je bent een Team. Vandaag resulteerde dat in een dikke 17-1, overwinning. Klasse jongens.

Of het aan het gesprek van afgelopen donderdag heeft gelegen, weet ik niet..... maar alle jeugdteams hebben hun wedstrijd ook gewonnen. Gefeliciteerd allemaal. Dit biedt hoop voor de toekomst.

Volgende week spelen we om 10 uur de uitwedstrijd tegen Haarle. Ook dit is voor ons een onbekende tegenstander. Tot dan allemaal.