JO11-1 laat 2 punten liggen

Gepubliceerd op: zondag 13 november 2022
JO11-1 speelt gelijk in Diepenheim.

Zaterdag 12 November

Uit naar Diepenheim, bij de plaatselijke VV. Alleen Jared kon zich herinneren dat hij hier eerder was geweest en zijn eerste goal voor Sportclub had gemaakt. Voor de rest was het onbekend terrein. Zelfs de TomTom had moeite om de juiste weg te bepalen. Na onderweg een verdwaalde ouder te hebben opgepikt kwamen we met een extra rondje door het dorp alsnog op de plek van bestemming. Auto geparkeerd, kleedkamer in maar dit bleek een washok. Naar voren gelopen en ja daar stonden wat mensen van de VV. Waar onze kleedkamer was vroegen we. Jullie zitten in 5! Waar is die? Helemaal omlopen naar? Jawel, de parkeerplaats. Zo zie je maar dat je nooit te vroeg weg kunt. Bij de warming-up blije koppies. Scherp! Prachtig weer, maar oh oh! Kunstgras. Niet ons ding, maar! Hijj mee te maak’n.

Vanaf de aftrap zijn we lekker fel en scherp.Net zoals vorige week en dat was ook de afspraak. Maar de VVers waren dit ook en zo ontstond er een spannend duel zonder echte grote kansen maar na zo’n 10 minuten neemt Vince de bal op de pantoffel en die beland tussen de keeper en lat in de goal 0-1. Verder gebeurt er weinig en zo gaan we de 1e rust in. Het mag best wat feller allemaal. Het 2e kwart hebben we niets in te brengen. VV verprutst zelf 3 grote kansen alvorens op 1-1 te komen en daarna komen we ook nog 2x goed weg. Vlak voor het eind van dit kwart kan Rezz weer op de brommer maar de bal  gaat via de lijn en de paal weer terug het veld in en we kijken erna tot VV de bal wegschiet bij de goal.

Weer rust en het 3e kwart beginnen we weer lekker fel. Rezz jaagt de achterhoede van VV op en die zijn hier zo van onder de indruk dat ze de bal niet kwijt kunnen en die zodoende voor Rezz is en die draait, schiet: 1-2. Nu doorzetten! Maar VV had een vrij lange knaap die aan ieders aandacht ontsnapt want hij loopt zo richting ons doel, niemand die een voet uitsteekt of zijn lichaam ervoor gooit of zijn schot blokt: 2-2. VV wordt beter en wij lopen alleen nog maar achteruit door verkeerde keuzes, rare aannames noem alles maar op het voetbal was eruit. Gelukkig dat Rezz wederom scherp is bij een te korte terugspeelbal van VV en de 2-3 tegen de touwen schiet en we met een voorsprong het laatste kwart in gaan want het was billenknijpen. In het 4e kwart mag de rechtsback van VV het kunststukje van die lange knaap feilloos overdoen: 3-3. Daarna mogen we onze keeper en de paal en lat dankbaar zijn dat we nog een punt meenemen. Gauw vergeten.

Volgende week weer.