JO17 verspeelt voorsprong

Gepubliceerd op: zondag 24 november 2019
Gelijk spel tegen Lemele.

Sportclub Rijssen JO17-1 – Lemele JO17-1    2-2  (2-1)

Onze bezoekers kwamen vandaag uit Lemele. Deze ploeg heeft de laatste wedstrijden allemaal gewonnen en is gestegen naar een plek net onder ons.

De eerste helft wordt gespeeld in een hoog tempo, waarbij het spel over en weer gaat. Wij hebben de beste kansen en vanuit een dieptepass uit het middenveld wordt onze spits vrijgezet voor de keeper en hij schiet gemakkelijk de 1-0 binnen. Niet veel later weer dezelfde situatie en de 2-0 wordt binnen geschoten. We nemen dan wat gas teug en zien Lemele in de wedstijd komen. Ze scoren dan ook met een afstandsschot de 2-1. Wij verzuimen om nog voor rust meer afstand te nemen en het is hun keeper die ervoor zorgt dat we met 2-1 gaan rusten.

De tweede helft een beter Lemele dat vooral fysiek sterker is en opzoek gaat naar de gelijkmaker. Wij zetten daar de tweede helft te weinig tegenover en worden nog nauwelijks gevaarlijk. Als 10 minuten voor tijd Lemele de verdiende 2-2 binnenschiet is het bij ons de laatste minuten met man en macht verdedigen. Uiteindelijk wordt er niet meer gescoord en kunnen we blij zijn met een punt.

Volgende week opnieuw thuis tegen Dalfsen. We moeten dan wel als team voetballen en strijden om de drie punten in eigen huis te houden.