Sportclub 4 wint eindelijk weer eens

Gepubliceerd op: zondag 24 november 2019
Sportclub 4 boekte een ruime zege op bezoek bij hekkensluiter MVV '69 3.

Aan de voorbereiding lag het niet vandaag. Ontbijtje met iboprufen en paracetemol is de beste bodem voor een goede wedstrijd. Op het programma stond de wedstrijd tegen MVV '69 3. Deze ploeg staat laatste met een doelsaldo van -50 na 7 wedstrijden. Vooraf werd er dan ook gedacht dat het wel moest lukken. Maar er is niet voor niets een spreekwoord, hoogmoed komt voor de val. Dus met gezonde spanning werd de tocht ingezet naar Marle.

Er was al wel sprake van een winning mood. Een afvaardiging van het 4e had namelijk op vrijdagavond de pubquiz gewonnen bij cafetaria de Es. Vele vragen werden op ze afgevuurd, maar de kennis was op orde en zo werden de andere teams met speels gemak opzij gezet. Er was nog hoop op concurentie van de waterpolo, maar helaas. Met name Sander Teunissen blijkt te beschikken over hersenen waar veel nutteloze feitjes in opgeslagen staan. Hij mocht dan ook de beker ophalen. Er werd een rondje bier verdiend en Patrick mag binnenkort op date met Rosemijn. Deze datum wordt nog bepaald. Persoonlijk denk ik dat er wel toekomst in zit. Als ze ooit geen trouwen, kunnen ze altijd zeggen dat ze, dankzij de pubquiz met elkaar zijn gaan daten. Ik zeg doen!!

Terug naar de wedstrijd. De fotograaf van de Tubantia was ook aanwezig om een stukje te maken over de kelderklasse. En hij werd op zijn wenken bediend. Misschien was er bij sommigen van ons toch last van onderschatting, want de ballen kwamen niet aan, men zat niet kort op de man. Met name Jon, die een week hiervoor nog in een fietstocht van 749 meter onderuit was gegaan met de fiets. Het tirolerfeestje was gezellig. Jon vond dat zelf ook en liet zich naar 10 minuten wisselen voor Ruben. Toch kwamen we wel op voorsprong. Martijn ging weer eens op snelheid langs zijn directe tegenstander en haalde verwoestend uit. De bal kon de al alleen maar wegstompen en Brinks was er als de kippen bij om de 1-0 binnen te tikken.

Het voetbal werd er alleen maar slechter op. Marle hanteerde de lange bal en toen Michel weg gleed kon de spits alleen op Reinier af. De spits liet hem kansloos en de 1-1 stond op het bord. We besloten hierna om nog slechter te gaan voetballen. Je zou denken, dit is niet mogelijk, maar toch was het echt zo. Marle kon aanvallen en de spits kon zo de zestien in dribbelen. Hij werd hier vakkundig neergelegd door Zwiers (de meter vanwege het veroorzaken van een penalty hebben we nog te goed). De bal werd hard in de kruising geschoten en zo keken we aan tegen een 2-1 achterstand. Toen vond Ruud het tijd om in te grijpen. Ruben kreeg last van zn enkel en hij bracht zichzelf als linksback. Hierna ging het beter lopen bij Sportclub. De ballen werden over de grond gegeven en zo werd keer op keer Martijn gevonden. Onze eigen swalbe-koning versierde zo weer een penalty. De 3e in 4 wedstrijden. Ruud ging achter de bal staan en schoot deze rechts door het midden. 2-2 in minuut 37. Het spelbeeld bleef hierna hetzelfde. Sportclub bleef drukken en Marle moest zich beperken tot het verdedigen van de 2-2. Maar het duurde niet lang tot de 2-3 viel. Wederom een echt spitsengoaltje van Brinks. Altijd rustig voor de keeper. Maar hiermee was de koek nog niet op. Geert mocht aanleggen voor een vrije trap vanaf 20 meter. Hij mikte op de rechterhoek, maar schoot in de linker. Wederom kon de keeper alleen maar de bal wegboksen. Ruud was alert en nam de bal aan op zijn borst waarna hij met een volley vernietigend uithaalde om zo vlak voor de rust nog de 2-4 te maken.

In de rust was dan ook vooral opluchting dat we het nog hebben gered. We mochten dit niet meer weggeven. Daarom werd Patrick gebracht als voorstopper om zo de boel op slot te zetten. Al snel in de 2e helft bleek dat wij van Marle niets meer te vrezen hadden. Aanval op aanval van onze kant. De had ook resultaat. Martijn voetbalde de wedstrijd van zijn leven en kon er keer op keer langs. Hij was dan ook verantwoordelijk voor de 2-5. De 2-6 liet ook niet lang op zich wachten. Yorick besloot uit te halen vanaf 24,7 meter. Hij gleed hierbij uit waardoor de bal een mooi effect kreeg en verdween in de verre kruising. Een wonderdoelpunt. We bleven hierna gewoon doorvoetballen. Brinks en Ruud waren op zoek naar hun hattrick en ook Arjan wilde graag nog scoren. De drive was goed. Het was wachten op de 2-7 en deze viel ook. Arjan werd hard ingespeeld vanuit het middenveld en hij besloot de bal achter het standbeen klaar te leggen. Niemand reageerde behalve Martijn. Hij omspeelde de keeper en werkte netjes af. Hij wilde graag het hele veld overrennen om te juichen, maar een krampaanval voorkwam dit.2-7 Is ook de eindstand geworden. Eindelijk weer winst. Dit werd goed gevierd in de kantine, waar het zeer gezellig was.

Volgende week wacht de derby tegen de Rooin 16, Een bekende tegenstander van ons, die beter kunnen voetballen, maar in een derby weet je het nooit. Het beloofd een spanend potje te worden.