Winteractiviteiten JO12/JO13

Gepubliceerd op: zondag 8 januari 2023
Diverse activiteiten en voorbereiden op de competitie.

Op de laatste woensdag van her vorige jaar, speelden we het traditionele Anton Huesken zaaltoernooi. Dit toernooi was dan ook de officiële afsluiting van het JO12-tijdperk. Vanwege wintersport en ziekte hadden we 7 spelers tot onze beschikking.

De eerste wedstrijd was tegen een bekende tegenstander, Bornerbroek. Het gaat in de zaal allemaal net iets sneller en we moesten er even inkomen. Jammer genoeg een 1-0 nederlaag. De tweede wedstrijd speelden we tegen Excelsior. De stijgende lijn wordt ingezet, 0-0 gelijkspel.

De afsluitende wedstrijd moesten we tegen SV Enter. Vooraf wisten we dat we met 3 goals verschil moesten winnen, om tweede te worden. Dit lukte glorieus. We wonnen met 6-1, waardoor we tweede werden tijdens dit toernooi.

Dat is eigenlijk ook wel de rode draad van afgelopen twee competitiehelften. De eerste wedstrijd van de competitie ging telkens verloren, maar daarna werd er veel gewonnen, goed gevoetbald, mooi samengespeeld en bovenal plezier gemaakt. Zoals een team hoort te zijn. We gaan een mooie uitdaging aan na de winterstop. Een heel veld, een paar nieuwe spelers erbij, een nieuwe naam JO13, maar met hetzelfde uitgangspunt. We zijn 1 team.

Met dit nieuwe team hebben we ondertussen ook al de eerste activiteit achter de rug. Afgelopen zaterdag hebben we gebowld bij het Witte Hoes. Door middel van loting werden de banen ingedeeld. Er werden strikes en spares gegooid, maar ook geregeld werd het gootje ernaast gevonden. Het jeugdbestuur had nog drinken beschikbaar gesteld, dank daarvoor. Het werd een spannende strijd waarbij Seth als derde is geëindigd. De overwinning ging naar Stijn, met kort daarachter op de tweede plaats, Ilyas.

Maandag beginnen we met de training. Aanstaande zaterdag staat de jeugdactiviteit op het programma, waarna zaterdag 21 januari de eerste oefenwedstrijd wordt gespeeld. We spelen dan om 10 uur thuis tegen DETO JO13-3.