John Tijink & Erwin Teunissen pakken winst bij darttoernooi!

Gepubliceerd op: maandag 16 januari 2023
Zaterdagmiddag half 2. Het startsein voor de 42 koppels om te laten zien wat ze kunnen. Een gezellige volle kantine en de sfeer die zit er goed in.

Na vier uur gooien is de poulefase voorbij en wordt de eerste balans opgemaakt. Helaas laat de techniek ons in de steek want de schema’s gaan een eigen leven leiden….  Alles moet nu met de hand overgezet worden. Vervelend voor de organisatie maar zeker ook voor de darters die graag willen doorgooien maar nu moeten wachten.

We lopen vertraging op en er sluipen een paar fouten in de voortzetting. Gelukkig wordt overal een oplossing voor gevonden en kunnen we verder. In de tussentijd ook de verloting gehouden. Iedereen bedankt voor het kopen van de loten!

Dan weer verder met de knock-out fase. Nu gaat het hard; 2 legs winnen en je bent een ronde verder. Verrassende uitslagen links en rechts maar ook dat hoort erbij op zo’n toernooi.

Eindstand in de Verliezerspoule:
1. Hennie Ruiter & Lex Jansen
2. Appie ter Harmsel & Bjorn Grobben
3. Thijmen Ruiter & Jordi Pieri
4. Rohald & Maartenjan de Jong

De hoogste uitgooi werd gedaan door Ruben Leusink; hij wist 115 te checken met T20-5-Bull.

In de Winnaarspoule zijn het uiteindelijk Nick vd Willige & Gerwin Scheppink die tot de finale weten door te dringen. Zij moeten het opnemen tegen Johnny Tijink & Erwin Teunissen. Dit duo wist de op voorhand favoriete Julian & Rinaldo te verslaan in de route naar de finale.

De finale ging gelijk op. Spanning aan beide zijden maar uiteindelijk wist John met D5 het beslissende punt te scoren en daarmee een 3-2 overwinning!

Eindstand in de Winnaarspoule:
1.    John Tijink & Erwin Teunissen
2.    Nick vd Willige & Gerwin Scheppink
3.    Julian Baan & Eddy Telnekes
4.    Martin Rutterkamp & Marcel Kreijkes

Ondanks het ietwat latere einde toch een mooie en gezellige dag (dartweekend) bij Sportclub Rijssen!