JO11-1 pakt verdiend 1e punt

Gepubliceerd op: zondag 29 januari 2023
Een verdiend gelijkspel thuis tegen Neede.

Zaterdag 28 januari

Vandaag zou de nieuwe kleding er zijn dus allemaal op tijd op de club om te passen en een nieuwe teamfoto. Ondertekende was mooi op tijd bij de poort die helaas op slot zat en mijn sleutels lagen thuis ): daar gaat je planning! Na een gezellig onderhoud met de ouders kwam er eindelijk iemand met de sleutel. Onze tegenstander Neede was via de grote poort al gearriveerd en al aan het warmlopen. Gauw kleding uitdelen en op de foto. Mooie nieuwe shirts trouwens!! Laat ik de jassen niet vergeten trouwens.

Dan de wedstrijd. Neede heeft voorin 2 baasjes lopen en een stylist op het middenveld die het ons lastig maken maar wij hebben vandaag 9 man die elkaar steeds beter gaan begrijpen. Het gaat mooi gelijk op in het begin met een klein overwicht voor Neede die in de 8e minuut weten te scoren terwijl de man tussen 5 man van ons in staat! Het gemopper begint dan alweer een beetje maar onze nieuwe aanvoerder Kevin neemt dan het voortouw en lost een goed schot die helaas net voorlangs gaat. Nog geen minuut later bouwt onze linksback Mason op over rechts naar Jared die een zuivere pass stuurt naar Kevin.1-1. Mooie vlotte aanval. We komen zelfs al snel op 2-1 door Vince die attent is bij een indribbel en voorzet van Rezz. Op dat moment zijn we voetballend beter maar staan we te kijken wat die 2 voorin bij Neede aan het doen zijn. Nou! gewoon laten scoren dus, jammer en onnodig de 2-2 dus. In de rust geklaag over de tikjes tegen de schenen en voeten. Dit hoort erbij soms en nu de wei weer in ******domme. Al na 3 minuten scoort Neede omdat we echt allemaal staan te slapen. 2-3

Het wordt een repeterend verhaal zo maar de knop gaat gelukkig om. We laten ons niet meer de kaas van het brood eten en strijden voor de bal en dan komt ons goede voetbal ook weer terug. Rezz schiet vrij voor de goal de bal zo hoog over dat ie 1 minuut later weer terug op aarde was. Ondertussen met een andere bal levert het rollertje van Jared een mooie redding op van de keeper van Neede. Daarna breken er 2 uit van Neede en stormen op Elena af en wij tellen de goal al maar Elena komt goed uit en redt ons zo van een nog verdere achterstand, super! Dat was ook het laatste wapenfeit van Neede maar we staan nog achter. Samen gaan we op jacht naar minimaal de gelijkmaker en drukken Neede achteruit en dat waren ze niet gewent. Jared schiet uit de draai net voorlangs en Kevin doet dat 2 minuten later dunnetjes over. Achterin houden ze fanatiek stand mocht Neede wat brutaals in gedachten hebben en we blijven vooruit gaan. Jared ziet zijn schot over gaan en Kayne ziet een zekere goal alsnog geblokt worden. Dan een corner voor ons die wordt voorgegeven en Kayne ziet zijn schot in de handen van de keeper van Neede belanden. Terwijl ik dit noteer geeft Kevin breed op Jared die de dik verdiende 3-3 aan mag tekenen Uiteraard zijn we blij met dit punt en heel mischien……. Nee de winst vandaag zat hem in de strijd die geleverd werd om de bal te veroveren en het besef dat pijn na een paar stappen wel weg is!

Volgende week weer!