JO13-1 wint eenvoudig bij Marienheem

Gepubliceerd op: maandag 27 maart 2023
8-0 winst.

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Marienheem op het programma. In de ochtend buienradar gecheckt en gezien dat er een enkele kon vallen. Niets bleek minder waar, het hemelwater vloeide rijkelijk.

Gelukkig speelden we op kunstgras waardoor de wedstrijd gewoon kon doorgaan. Met een fitte selectie beginnen we aan de warming-up. De afspraak was om scherp aan de wedstrijd te beginnen. Dat hebben de jongens  goed opgepakt. Binnen een kwartier werd er een hattrick gescoord en staan we met 3-0 voor.

Halverwege de eerste helft, moeten we noodgedwongen wisselen. Onze keeper raakte geblesseerd, waardoor onze reservekeeper zijn opwachting moet maken. Binnen het veld wat omzetten en doorspelen.We benutten de ruimte goed en blijven scoren.

In de tweede helft een opmerkelijk incident. Marienheem heeft een uitbraak die professioneel onschadelijk wordt gemaakt door onze rechtsback. De scheids wacht het voordeel niet af, waardoor de goal wordt afgekeurd. Marienheem krijgt hiervoor een vrije trap. Nu zijn we in het moderne voetbal al bekend met de muurligger, maar onze jongens zijn de grondleggers van iets nieuws: de paalstaander. De vrije trap die volgt, wordt dan ook vakkundig weggewerkt door deze paalstaander. Mogelijk dat het zijn intrede gaat doen in het betaalde voetbal, maar de oorsprong ligt in Marienheem. Uiteindelijk wordt deze wedstrijd met 8-0 gewonnen.

Vrijdag gaan we met het hele elftal, supporters en verdere jeugd naar de wedstrijd Heracles - Almere City FC. Dit wordt mogelijk gemaakt door de TC Jeugd. Dank daarvoor.

Zaterdag spelen we thuis tegen DVC Dedemsvaart. Als je de toppers wilt zien, moet je er om 10 uur zijn.