Wedstrijdverslag SVVN 7 vs ScRijssen 5

Gepubliceerd op: dinsdag 9 mei 2023
Afgelopen zaterdag mochten we aantreden tegen een tegenstander die, net als onszelf, 6e klasse waardig is. Een team die moeite heeft om de bal naar dezelfde kleur te passen, maar wel houdt van een biertje op zn tijd. Dus we wisten dat we een leuke voetbalmiddag tegemoet gingen. Dit kon je ook zien aan het aantal aanwezigen. Maar goed dat Patrick een weekendje wegging met zijn vriendin, anders was elke plek dubbel bezet geweest.

Met een volle bank, en vol goede moed werd er om half 3 begonnen aan de wedstrijd. De goede moed verdween na 30 seconden al. Een kleine hapering bij Benjamin en de spits kon verder op Reinier af en faalde niet. 3 Minuten laten was het al weer raak voor SVVN. Een foute terugspeelbal van 1 van onze backs en wederom was Reinier kansloos. Je kunt dus wel stellen, niet het begin waar we op hoopten.

Maar de knop werd snel omgezet en we begonnen het betere van het spel te krijgen. Met name Nick H was in vorm vandaag. Dit nieuw aangetrokken talent begint zich steeds beter te ontwikkelen en wij verwachten dan ook veel van hem het volgende seizoen. Het was wachten op de 2-1. Deze viel na 10 minuten gelukkig ook al. Nick sneed goed naar binnen en haalde verwoestend uit. De keeper kon deze inzet net keren, maar Yorick was er als de kippen bij om de bal toch nog binnen te werken. De 2-2 viel niet veel later. Een vrije trap op 27.3 meter. Benjamin nam plaats achter de bal en alle frustratie legde hij in het schot. Deze verdween dan ook in de kruising. Hierna kabbelde de wedstrijd rustig verder. Maar het hoogtepunt moest nog komen. Weer kwamen we er door op rechts. De bal werd hoog voorgezet en de verdediging van SVVN kreeg de bal niet weg. De bal kwam hierdoor voor de voeten van van Eden, maar hij stond met z’n rug naar het goal. Dit maakt bij hem gelukkig niet uit. Met een acrobatische omhaal schoot hij de bal in de linkerhoek. De keeper kon er alleen maar naar kijken. Met de stand van 2-3 werd er gefloten voor de rust.

Na rust waren er 7 nieuwe mannen in het veld en kon er op conditie gewonnen worden. De formatie was gewijzigd van 4-3-3 naar 4-4-2 wat achteraf een tactische mastermove bleek te zijn. Met goed combinatiespel werden we steeds gevaarlijker. Helaas hadden Ruud en Nick W het vizier niet op scherp staan waardoor het nog lang wachten was op de bevrijdende 2-4. Maar deze viel gelukkig wel. Een lange bal van achteruit werd goed aangenomen door Rinaldo (ook nieuw aangetrokken dit seizoen) en hij bedacht zich geen moment en haalde verwoestend uit.

Hierna sloeg het noodlot toe bij Brinks. Het schoot hem in de lies en hij moest zich laten wisselen. Van Eden had nog maar 1 half litertje op, dus kon het veld wel weer in vond hij zelf. Blijkbaar voetbal je beter met bier op. 4 Minuten later was het namelijk al raak. Michel werd diep gestuurd door Rinaldo en vond de vrijstaande Arjan, die goed afronde. 2-5! Je zou denken dat het hierna gespeeld was, maar helaas. We lieten SVVN nog terugkomen tot 4-5, waardoor het toch nog spannend werd op het eind, maar mede door een puike redding van Reinier konden we de punten meenemen uit Nijverdal.

Eindstand: 4-5