Bericht omtrent vervangen veldverlichting hoofdveld

Gepubliceerd op: maandag 8 mei 2023
We krijgen subsidie voor vervangen verlichting hoofdveld!

In de ALV van 20 april 2023 hebben we gesproken over het vervangen van de verlichting op ons hoofdveld. De leden hebben ingestemd met deze investering. We hebben in de ALV meegedeeld dat we bij de gemeente gevraagd hebben om subsidie hiervoor. Normaal gesproken zou dat niet eerder kunnen dan in 2024.

In een gesprek met de gemeente is gewezen op de noodzaak en de onveilige situatie die er nu is. Dat is voor de gemeente reden geweest versneld over te gaan tot het verstrekken van een subsidie.

Van het Ministerie voor Volksgezondheid en Sport ontvangen we naar verwachting een BOSA subsidie. Van de resterende kosten betaalt de gemeente de helft. Als we daarnaast nog wat werkzaamheden zelf kunnen uitvoeren blijft ons aandeel beperkt tot circa 30% van de totale kosten.

We krijgen maximaal 2 jaar de tijd deze voorziening aan te leggen. Zo lang gaan we niet wachten, we starten direct met het aanvragen van subsidie en offertes. We houden jullie op de hoogte van de voortgang.

Bestuur Sportclub Rijssen