Sportclub Rijssen 1 speelt laatste wedstrijd uit tegen avc Heracles

Gepubliceerd op: zaterdag 20 mei 2023

De laatste wedstrijd van het seizoen. Voor Sportclub Rijssen geldt dat we graag nog een puntje pakken, maar heel belangrijk is het niet. Voor avc Heracles staat er nog wel iets op het spel, al is het wel ingewikkeld. We gaan er derhalve van uit dat ze zo snel mogelijk zullen proberen de wedstrijd te beslissen. Hoe ze spelen is vooraf dan ook niet het aandachtspunt. De aandacht gaat vooral uit naar het eigen spel en hoe trainer Op den Dries graag wil spelen. We gaan zien of Heracles Sportclub daartoe de gelegenheid geeft.

De opstelling is gelijk aan vorige week, met dien verstande dat Sandro van Ooijen weer kan beginnen. Verder zien we Jessie de Moor, Tom Meier, Daan Bouwhuis, Chiel Poffers, Thymo Haarman, Victor van Rijk, Rafael Tuinier, Melvin Schreurs, Jordy Schreurs en Milan Brinkman. Verder was er vandaag gelegenheid om enkele spelers van het tweede mee te nemen. Gaande de wedstrijd komen Matthijs Tempert, Thomas Baan, Jasper Kreijkes en Robin ten Hove in het veld.

De wedstrijd begint met een kwartier vertraging, zodat we lekker de tijd hebben om van het mooie weer te genieten. Wel staat er een stevige bries over de lengte van het veld en dat kan een rol gaan spelen. Na de warming up blijkt Daan te veel last te hebben van zijn liesblessure en zijn plek wordt ingenomen door Matthijs.

Vanaf de aftrap om 14:47u laat Heracles er geen kunstgras over groeien. Ze zetten Sportclub meteen onder druk. En na een kleine 10 minuten ligt de eerste erin. En Heracles houdt het tempo erin. Uiteindelijk weten ze er 9 te maken en dat zijn scores die we al enige tijd niet meer hadden gezien en waarschijnlijk ook niet hadden verwacht. De idee was dat ze na het feestje van gisterenavond vanwege het kampioenschap en de promotie van Heracles wellicht wat zware benen zouden hebben. Niets bleek minder waar. Heracles is eigenlijk continu een stap sneller, zodat Sportclub regelmatig balverlies leidt met doelpunt tot gevolg. Dat zou aan het kuntgras kunnen liggen, maar Heracles zit er telkens met meerdere mensen kort op en dwingt het zo wel af.

Zelf weet Sportclub er desondanks 2 te maken. De eerste was van Matthijs, die de bal in het doel kopte na een hoekschop. De tweede werd gemaakt door Milan op aangeven van Jordy na een voorzet van Thymo.

Daarmee zit het seizoen er op. Het is zomervakantie. Voor de korte termijn kijken wij nu uit naar het 6 tegen 6 toernooi, waarmee we het jaar op een mooie manier gaan afsluiten. Vanaf half augustus beginnen wij dan aan de najaarscompetitie in een nieuwe klasse.