JO13 kampioen 3e klasse

Gepubliceerd op: zaterdag 20 mei 2023
Na 11 wedstrijden - 9 keer winst en 2 keer gelijk - en een doelsaldo van +51.

Zaterdag 20 mei 2023 spelen we de grote finale!!

In de afgelopen week was het groot nieuws. Overal waren de aankondigingen te vinden. Zaterdag 20 mei kon Jo13-1 kampioen worden. In deze laatste wedstrijd komt de nummer 2, DES op bezoek. Een mooiere ontknoping kun je je niet bedenken.

Om 9.15 zaten er 14 strak gespannen koppies in de kleedkamer. Iedereen was op en top gefocust. De trainer haalde iedereen aan in de bespreking en zette ze zodoende op scherp. Elkaar nog een laatste keer in de ogen kijken en dan naar buiten voor de warming-up.

Het hoofdveld was ons decor. De publieke opkomst was enorm en we hadden zelfs een stadionspeaker. De opstellingen werden genoemd, wat zie je de jongens dan genieten. Ook die van de tegenstander trouwens. Je maakt dit immers niet elke wedstrijd mee.

Dan de wedstrijd....scherp beginnen was de opdracht. Nou, dat hebben ze letterlijk genomen. Na 7 minuten staan we al met 2-0 voor en overrompelen we de tegenstander op alle fronten. Deze wedstrijd was een waar spektakelstuk. We voetbalden goed, iedereen was actief en scherp en we beloonden onszelf met doelpunten. Uiteindelijk werd het een dikverdiende 7-0 overwinning.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Dannenberg (dank voor al de gefloten wedstrijden) barst er een groot gejuich uit. Spelers springen elkaar in de armen, veel lachende gezichten en gezang. De staf staat er trots naar te glunderen.

De kampioensschaal wordt uitgereikt door Tom Meier, de aanvoerder van ons eerste. Fijn dat jullie er allemaal waren. Wordt zeer gewaardeerd. Onze jongens zullen jullie volgend jaar weer luid schreeuwend aanmoedigen.

De festiviteiten zijn nog lang doorgegaan. Uiteraard met wat eten en drinken, maar ook met een beker en een snoepketting. Iedereen, die op welke manier dan ook, daaraan geholpen heeft, bedankt!

We hebben afgesloten met een prachtige rondrit door Rijssen. Dit in een huifkar waarvoor we een aantal sponsoren willen bedanken: B&M lijmwerken, Jasolid, Dannenberg Kraan, Rozendom Campers, Supportersvereniging en TC Jeugd dank voor jullie financiële bijdrage.

Aan het einde van het seizoen neem je ook altijd afscheid van mensen.

Stijn topper: Elke week samen de warming-up doen schept een band. Je gaat een nieuw avontuur aan bij Go Ahead Eagles. Wees trots op jezelf en heb geloof in je eigen kwaliteiten. Ga ervoor.

Mario trainert: Na een seizoen deze kanjers te hebben getraind heb je besloten een andere uitdaging aan te gaan. Ik heb genoten van je drive en fanatisme, de wil om spelers beter te maken. Bedankt voor dit inspirerende jaar waarbij het niet beter afgesloten had kunnen worden.

Jongens en Supporters, nog een paar trainingen en een afsluitende avond en dan zit het seizoen erop. Jullie mogen trots op jezelf zijn als jullie zien wat er bereikt is. Tot volgend seizoen!!

Wij zijn kampioen, wij zijn kampioen!!