JO11 speelt ook laatste wedstrijd gelijk

Gepubliceerd op: maandag 29 mei 2023
5-5 thuis tegen SV Enter!

Na wederom een kort nachtje vanochtend aantreden tegen SV Enter op ons eigen sportpark. Lekker zonnetje, zin in. De leiders van Enter zien we geregeld dus ouwe jongens krentenbrood. Koffie liep nog in de kantine dus gauw weer naar boven en de warming-up opstarten en toen weer naar de kantine de bestelde koffie ophalen. Inmiddels had Jay besloten om alvast af te trappen!

Er was nog niets gebeurd werd me medegedeeld dus kon ik de koffie echt rond gaan brengen want aan beide kanten van het veld stond een leider van die Entersen. Hoezo eigenwijs? Als ik het laatste bakkie pleur bij de leider van Enter bezorg zie ik tikkie takka voetbal van ons en wordt SV gek getikt en als laatst mag Vince van zo’n 15 meter afdrukken, Boem, keihard de 1-0 binnen. Mooie binnenkomer zo. Eindelijk terug op mijn plek zien we dat het goed zit. We drukken Enter maar 1 kant op, achteruit en blijven fel op de bal jagen. SV heeft weinig in te brengen. Kayne mag indribbelen en passt dan maar naar de wachtende Rezz. Die legt de bal gelijk maar goed en drukt af. Ook deze mocht er zijn en als dan het touw bol gaat staan is het 2-0. In de rust natuurlijk complimenten maar dat doen we niet weer. Het 2e kwart lopen wij achter de bal en SV aan en eindigen, omdat Elena 2x goed uitkomt bij uitbraken van SV alsnog met 2-2 omdat we die goals gewoon cadeau geven door nergens in te grijpen en het maar aan een ander over te laten waar je zelf ook mag, nee moet ingrijpen. Bijzonder jammer weer maar Elena bedankt iig !!

Het 3e kwart zijn we weer lekker fel (het kan wel) Rezz breekt uit over links en de back van Enter achter hem aan en wil hem tot 2x toe pootje haken maar Rezz is sneller en scoort ook nog. Opluchting en weer terecht op voorsprong 3-2. Een schot van Mason gaat maar net over en dan gebeurt het dat er hands wordt gemaakt bij ons maar geen vrije schietkans was dus vrije trap. Helaas kende de scheids deze regel niet en gaf SV een pingel die dankbaar werd ingeschoten 3-3. Excuses volgden later, prima! Weer door maar eerst weer rust.

Het laatste kwart dan. We beginnen goed maar helaas moet Jared geblesseerd  opgeven. Kayne neemt zijn positie in de spits over en beloofd me 2 doelpunten en komt die belofte al snel na door goed stoorwerk en een fraai schot in de bovenhoek 5-2. Vince schiet over. Quinten kan dat ook maar SV schiet wel raak 5-4 en spanning op de koppies en de leiders. Enter ruikt bloed maar we blijven goed voetballen en Kevin ziet zijn schot ook aan de verkeerde kant van de paal gaan. Enter speelt alles naar voren, soms goed en andere keren op goed geluk. Die laatste keer levert ze ook nog een goal op waar door deze pot onbeslist eindigt en het seizoen erop zit. De stand kijken we even niet naar want die zegt niet alles. Als leiders hebben we dit team ondanks wat diepe dalen ook enorm zien groeien. De laatste 2 wedstrijden waren genieten voor ons!!! Trek dit door team. Volgend seizoen verder als JO12. Dat kunne we.

Rest mij nog om Erwin en Anita met hun staf te bedanken voor de goede zorgen in de kantine vandaag voor, tijdens en met name na de wedstrijden. JO10 ook weer kampioen, gefeliciteerd jongens en meiden.

Tot volgend seizoen!