JO12-1 legt Markelo over de knie

Gepubliceerd op: zaterdag 9 september 2023
Monsterzege voor de JO12!

Warm dat het was vanmorgen om 11 uur voor de nieuwe JO12. Ook voor de leiding even wat aanpassingen want die was alleen. Gelukkig zorgde onze oud leider ervoor dat de gasten goed werden ontvangen en ook tijdens de rust was er een broodnodig sapje voorhanden. Laten we dit vasthouden.  Zoals gezegd een nieuw jaar! Als JO12 nu en dat schept ook wat verwachtingen van de leiders kant. Namelijk dat we wat volwassener met elkaar omgaan en elkaar wat gunnen. Ook met de trainingen scherper en wat actiever dan : ik heb geen zin. We willen met zijn allen hogerop, nou laat het dan maar zien. Afgelopen woensdag werden er al wat contouren zichtbaar waar we aan gaan werken. Te starten vanmorgen dus.

Aftrap om 11 uur  en na 6 minuten staan we eindelijk met 1-0 voor. Eindelijk?? Ja eindelijk want we waren te lief voor de goal. Moet wel eerlijk zeggen dat we vroeger de Bolle van Zwolle en de Beer van de Meer hadden maar de keeper van Markelo deed er niet voor onder. Na de 1-0 van Rezz gaat het hard. De 2-0 is ook van Rezz. De 3-0 is voor Vince na een fraaie solo. 4-0 door Kayne die vandaag in de spits begon en ik plagerig had laten beloven 5 x te scoren. Lees het verslag maar verder blush! De 5-0 wederom van Kayne na goed werk van vince. Dat er niets veranderde aan de score die na 10 minuten al op het bord stond kwam door puik keeperswerk van Markelo en onze verdediging die alles gedecideerd onschadelijk maakte. Waarvoor ook hulde. Het 2e kwart staan we uiteraard te slapen bij zo’n voorsprong en kan Markelo op erg simpele wijze scoren. 5-1 En even zetten ze ons onder druk maar een mooie aanval van onze kant maakt een eind aan alle inspiraties van Markelo! 6-1 door Kayne.  Al snel gevolgd door de 7-1 van Rezz na goede passing van Kevin. Dan is het weer rust en kun je niet anders concluderen dat ze goed bezig zijn met elkaar. Je hoop dat ze dit volhouden maar ja die hitte hé. Gelukkig hadden ze er allen zin in. Blije koppies bij iedereen en zelfs de blessures bleken mee te vallen.

Het 3e kwart krijgen we al snel een corner waarbij Rezz de bal gelijk maar persoonlijk richting de wachtende Kayne dribbelt die het koel afmaakt 8-1. Bij een volgende aanval krijgt Markelo de bal niet weg en Rezz maakt er dankbaar gebruik van 9-1. Dat heet nou scherp blijven! De 10-1 komt op naam van Vince doordat Kayne niet aan de mooie voorzet van Kevin zit en de bal door laat gaan naar deze doelpuntmaker . Goed gezien!

Daarna schiet Kayne zijn 5e erin! 11-1 en krijgt een publiekswissel. Dan alweer rust en gauw wat drinken. Doorgaan wilden ze! Nou dat deden ze ook. Na een mooi hakje van Alex nam Kevin over, Kevin naar Jared , jared naar Vince, Vince weer naar de goed doorgelopen Kevin die Rezz in stelling brengt. Boem 12-1. Kevin dan zelf de 13-1. Dan even paniek want een ventje van Markelo valt ongelukkig en heeft zijn arm uit de kom. Terwijl we hem zeer voorzichtig optillen schiet zijn arm weer terug en na wat bewegingen leek het er weer goed uit te zien. Wedstrijd wordt hervat en de keeper van Markelo trapt uit . De bal beland bij onze aanvallende nr 6 of verdedigende nr 10 zie maar hoe je het noemen wilt, Jared! Die geeft even een voetbal show en maakt het ook verdiend  af 14-1. Na goed verdedigend werk van Ella krijgt Alex de bal bij Quinten die rustig Jared aanspeelt die met buitenkant rechts Rezz op pad stuurt en daar is de 15-1.

Dan wil natuurlijk iedereen scoren en staan we met 5 man in de spits en schieten we elkaar bijna van de sokken maar scoren niet. Uit elkaar nu want Markelo ruikt bloed bij ons achterin. Als Jared zichzelf mooi vrijspeelt en de bal ontvangt is het 16-1. Weer met zijn allen voor die goal gaan hangen en ja! Dank je wel zegt Markelo en zijn weg met 3 man. Helena wacht en wacht nog langer en net als ik wil roepen komt ze eruit. De speler van Markelo hoeft de bal maar breed te leggen en Helena is kansloos maar hij besluit in de lange hoek te schieten. Helena naar de grond en tikt de bal naast. Topper!! Bij een uitgooi van de keeper van Markelo wil niemand van zijn teamgenoten die bal hebben en is Rezz er als de kippen bij. 17-1. De competitie is nog lang maar dit was alvast genieten.

Aanstaande woensdag weer!