Tweede bekerwedstrijd brengt niet wat verwacht werd

Gepubliceerd op: zaterdag 9 september 2023
Daarle te sterk voor zwak Sportclub

De tweede bekerwedstrijd. Ditmaal treffen we een oude bekende. Jarenlang een vaste tegenstander in de competitie. Een team dat de afgelopen jaren progressie boekte en vorig jaar in de 4e klasse bleef, maar wel verjongd heeft. We spelen vandaag tegen Sportclub Daarle. Dat was altijd een lastige tegenstander. En dat zal vandaag niet anders zijn. Ze zitten er kort op. Daarle heeft snelle buitenspeler, een handige centrale middenvelder en een goede doelman.

Sportclub treedt aan met de bekende opstelling met dien verstande dat Aykan Dormusoglu start en datzelfde geldt voor Nick Rouweler in het doel. Dat geeft Sportclub Rijssen iets meer diepgang, maar het levert ook wat in aan rust. En juist dat bleek in de oefenwedstrijden wel een dingetje. De focus ligt daarom vandaag op de verdediging. Verder staan er de bekende mensen, zoals Milan Brinkman, Rafael Tuinier, Victor van Rijk, Thijs Theijink, Robin ten Hove, Thymo Haarman, Daan Bouwhuis, Jasper Kreijkes en Tom Meier.

In de brandende zon wordt om 14:35 uur afgetrapt. Sportclub speelt in het uitteneu en dat is zwart. Iets dat met deze hitte geen voordeel is. Gelukkig hebben we gedurende de wedstrijd enkele drinkpauzes. Daarle houdt zoals verwacht het veld klein en zit er kort op. Dat geeft Sportclub weinig ruimte en dat leidt tot veel balverlies. Daarle is daarom vooral aan de bal. Gelet op de afspraak over de verdediging is dat echter niet zo'n probleem. Al zal trainer Op den Dries dat, onder zijn meegebrachte parasol, niet met genoegen hebben aangezien. Buiten een enkele kans levert het allemaal niet veel op tot de laatste seconden voor de rust. Sportclub leek al met het hoofd bij de thee en gaf Daarle ruim baan over de as en de gelegenheid de eerste te maken. We gaan daarom rusten met een 1-0 stand op het bord.

In de rust wordt Jasper gewisseld voor Melvin Schreurs. Iets dat tot een iets gewijzigde opstelling leidt. In de 48e minuut is het opnieuw raak. Bij een aanval van Daarle lijkt de bal voorlangs te gaan. Thymo legt de bal evenwel panklaar voor de inkomende Daarle speler, die daar dankbaar gebruik van maakt. 2-0. In de 55e minuut gaat Robin er uit ten gunste van Sandro van Ooijen. Aangezien die op het middenveld speelt, is er weer een kleine wijziging nodig. In de 62e minuut zet Daarle goed door en scoort. 3-0. Ook Rafael mag douchen en zijn plek wordt ingenomen door Luca van Ooijen. Ergens in die periode mag Daarle ook nog de 4e maken, maar dat doet er inmiddels niet meer toe.

Hoewel het scoreverloop niet die indruk wekt, werd het veldspel door alle wissels wel beter. Sportclub combineerde zowaar een aanval bij elkaar en werd enkele keren gevaarlijk voor het doel van Daarle. De scherpte was er echter niet om dat ook om te zetten in een score.

Na de vorige wedstrijd dacht Sportclub de weg te hebben gevonden, maar vandaag leek het er niet op. Wat vooral in de eerste helft opviel was het gebrek aan opbouw i.c. de hoeveelheid passfouten. En in het begin van de tweede helft hielden we openhuis. We weten derhalve weer waar we staan: Er is werk te doen!