JO17 wint ook van Den Ham

Gepubliceerd op: zondag 8 december 2019
Den Ham JO17-2 - Sportclub Rijssen JO17-1 1-3

Om 10.45u verzamelen voor een uitwedstrijd in Den Ham. De v.v. Den Ham staat onderin de ranglijst en dus is het zaak om vandaag de punten mee te nemen. De selectie is de laatste weken aardig uitgedund. Drie spelers staan nog met blessures langs de kant.

Vanaf het beginsignaal gaan we direct volop de strijd aan en in een mum van tijd staan we met 0-2  voor. Allereerst wordt onze rechtshalf diep gestuurd en oog in oog met de keeper schiet hij binnen. Even later dezelfde situatie met onze spits en na 10 minuten lijkt de wedstijd al gespeeld. Den Ham zet daar de eerste helft weinig tegenover. Wij gaan opzoek naar een grote voorsprong maar hun keeper zorgt ervoor dat de schade voor rust klein blijft.

Direct in de tweede helft scoren we nog de 3-0, maar deze wordt vanwege buitenspel afgekeurd. Het wordt hierna een fysieke strijd met een aantal overtredingen net op het randje. Als dan Den Ham uit het niets ook nog de 1-2 maakt, wordt het de laatst minuten toch nog spannend. Den Ham gaat opzoek naar de gelijkmaker en wij proberen uit een counter de wedstrijd te beslissen. Deze valt dan ook in de laatste minuut. Een scherpe voorzet vanaf links wordt door onze rechtsbuiten binnengeschoten. Direct hierna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

De verdiende punten gaan mee naar Rijssen. We maakten het ons in de tweede helft lastig, omdat we verzaakten om voor rust al verder afstand te nemen. Over twee weken de laatste wedstrijd van het seizoen thuis treffen we Sportlust Vroomshoop. Een team dat theoretisch, ze moeten namelijk nog 4 wedstrijden spelen, op gelijke hoogte kan komen.