JO12-1 pakt thuis 3 punten

Gepubliceerd op: zondag 8 oktober 2023
Overwinning op FC Eibergen.

Allereerst even een blije mededeling. Onze staf is met de komst van leider/trainer Sertan Katirci weer compleet. Welkom terug Sertan bij waar je ooit begon.

Vandaag was FC Eibergen MO12 onze tegenstander. Ze hadden een aardig doelsaldo mede door erg weinig tegendoelpunten! En waar hebben wij moeite mee? Juist ja. Er staan 2 ouderwetse ausputzers bij de FC waarvan ik me afvroeg of die niet op de brommer waren maar vooruit. Ruim voor half 10 omdat toch iedereen klaar was floot de scheids voor het begin. Die is toch echt voor de FC. Hun eerste bal gaat naast en na slap ingrijpen van onze kant ligt de 0-1 al in het net. We tonen teveel respect voor de dames. Laten ons de bal van de voeten pakken en durven niet in te grijpen waar de FC lekker en fel op de bal waren en we wisten er geen raad mee. Als er eindelijk een goede aanval op de mat komt wordt er voorin ff tikkie takka voetbal gespeeld door Kevin, Rezz en de uiteindelijke afmaker Jared 1-1. Prachtige aanval team! in het 2e kwart is het rommelig, we proberen te voetballen maar alles valt net verkeerd en die 2 dames van de brommer halen alles eruit wat we proberen. Menig duel wordt er uitgevochten om de bal en vele enkels zullen vanavond getrakteerd worden op een ijs(zak)je. Het werkt van 2 kanten zo en de scheids beslist en deed dit keurig alhoewel de toeschouwers van de FC daar wat anders over dachten.

In de rust Ranja en orde terug zien te vinden. Meer strijd erin en die meiden het gevoel geven dat hier niets te halen valt. In het 3e kwart pakken we ze gelijk bij de strot en een schot van Jared gaat maar net over. Daarna laten we de keepster van de FC zich lekker in de wedstrijd spelen door schotjes vanuit de 2e lijn die ze makkelijk kon keren maar we hebben het geprobeerd in ieder geval en meer zat er op dat moment ook nog niet in want de FC bleef stug verdedigen en we kwamen er niet door. Als een van die ausputzers de bal weer wegrost beland die bij Quinten op de middellijn en hij bedenkt zich niet. Boem, richting doel van de FC. Helaas redt de keepster nog maar goed voorbeeld doet goed volgen want Mason probeert het ook van een meter of 20 rechts van de goal en deze keer te hoog voor de keepster en de verdiende 2-1. We gaan op zoek naar meer maar raken gefrusteerd door het stugge maar wel prima spel van de FC die het ons knap lastig maken en bijna nog scoren maar Elena staat wederom haar mannetje.

Het laatste kwart gaat met horten stoten. FC Eibergen is niet echt onder de indruk en voetballen ons er soms nog uit ook puur op wilskracht maar we houden onze rug recht en houden de 3 punten mooi in eigen huis.

Volgende week weer.