Eerste 3 punter voor de JO12

Gepubliceerd op: zondag 19 november 2023
Overwinning thuis op De Zweef.

Vanmorgen thuis tegen De Zweef. Die stonden boven ons op de ranglijst dus aanhaken of lossen, wat willen we? Winnen! Dat was geen optie wat ik vroeg maar oke. We wisten wat de opdracht was!

In het eerste kwart ging het mooi op en neer en het enige noemenswaardige was toch wel dat we na 10 minuten aan onze 3e scheidsrechter toe zijn. Hoop dat het goed gaat Jan en nog bedankt. Afijn, onze alleskunner op de club: A. van Eden nam de honneurs waar. Zijn eerste fluitsignaal was voor de rust en daar stonden de koppies op onweer. Nergens voor nodig.

Gewoon zo door en scherp blijven. Dat lukte 30 seconden en toen moest Elena haar meerdere erkennen na een harde vrije trap van De Zweef. We zijn even van het padje en laten De Zweef (te) makkelijk voetballen en geven te veel ruimte weg. Echt gevaarlijk worden ze niet maar we zullen feller moeten reageren op bepaalde situaties. Aan de bal gaat het redelijk en als Jared voor de verandering eens op de brommer gaat over links en oog heeft voor de goed mee gelopen Rezz is het al weer 1-1. Helaas staan we bij een volgende vrije trap weer te slapen 1-2 en lag het aan de scheids! HUH?? Zelf opletten team. Bij een corner van ons komt de keeper van De Zweef goed zijn doel uit om een schot te blokken en verijdelde zo de terechte gelijkmaker, waardoor we dus verder op jacht moesten naar een treffer. Maar het moet gezegd dat De zweef ook goed voetbal liet zien. Steeds een vrije man die ook gevonden werd en we er dus ook vaak achteraan moesten maar ze werden geregeld gestuit door onze verdedigers. Als Alex een aanval afslaat en de bal meegeeft aan Jared zet Vince het op een lopen en wordt keurig aangespeeld door dezelfde Jared. Vince is er door en wordt tot zijn grote onvrede gedegradeerd tot grashapper. Efkes afkoelen naast het veld maar alsnog een vrije trap. Daar hebben we er eentje voor: Mason, en ook nu weer Boem 2-2. Vince kan inmiddels weer lachen als teamgenoten hem wijzen op zijn besmeurde gezicht. Was ook wel beetje stoer! We zijn dan goed bezig en drukken De Zweef achteruit en als echt iedereen de bal heeft aangeraakt is Jared het eindstation van deze vlot lopende aanval. 3-2 en de  blijdschap terecht.

Dan weer rust en gauw naar het 3e kwart. Dit is een kopie van het eerste. Het kon alle kanten op waar De Zweef iets meer druk zette dan wij maar als we een afval afslaan wordt de bal naar voren gepeerd en Jared en Rezz lossen het samen wel op waarbij Jared de 4-2 mag aantekenen. De Zweef schakelt dan een paar tanden bij en wij moeten achteruit. Omdat het vrij druk is voor onze goal kunnen we er veel uithouden maar wat billenknijpen zeg! In de laatste rust erop gehamerd dat we rustiger moeten worden en dat de bal naar een wit shirt moet. We voetbalden net voor rust of ons leven eraf hing maar dan met kunst en vliegwerk. Laatste kwart dan. De Zweef voetbalt ons even van het kastje naar de muur maar hebben aan Elena een taaie want die houdt ons 2x op de been. Aan de andere kant geeft Rezz een puntgave voorzet op Jared maar die kreeg net een vliegje in zijn oog en zodoende De Zweef er weer vandoor kan en geen strobreed in de weg wordt gelegd om af te drukken maar Elena zit al in de goede hoek.

Dan nog ff attentie want Rezz is er vandoor over rechts en hij ziet Kevin staan voor de goal. Een goede pass en nog betere schijnbeweging van Kevin waardoor de bal achter de keeper beland maar helaas tergend langzaam over de lijn rolt en das nog geen doelpunt. Toch wel, Kevin geeft alsnog het laatste zetje. 5-2. Nu kan het niet meer mis toch. De Zweef geeft zich niet gewonnen en schiet voorlangs en nog een keer naast. Krijgen 3 corners en ook die worden afgeslagen maar als er een van die Zwevers er vandoor is komt Elena goed uit en gooit zich met lijf en leden voor de bal en heeft hem maar die Zwever glijdt door en doordat Elena naar haar buik grijpt is het 5-3. Ongelukkige goal dus maar die telt ook. Je eerste actie was top. Iemand wou de handschoenen al overnemen maar daar was Elena niet van gediend, topper! Dan het langverwachte fluitsignaal voor het eind. Blijdschap alom en terecht. Vandaag moeten knokken voor de punten en dan is het des te mooier dat het lukt. Loon naar werken? Zoiets toch!

Volgende week weer.