Sportclub Rijssen zoekt versterking

Gepubliceerd op: zondag 19 november 2023
Team uitkomend in de 5e klasse zoekt spelers met ervaring bij voorkeur in de derde divisie.

Na 2 onmogelijke wedstrijden staat er vandaag een wedstrijd op de rol waar Sportclub Rijssen een poging moet gaan wagen een punt te pakken. Tegen de nummers 1 en 2 van de competitie was op voorhand duidelijk dat er niets te halen viel. Vandaag tegen de nummer 5 is er een kans en dus moet Sportclub daartoe een poging doen.

FC Aramea heeft in de voorgaande wedstrijden echter wel betere resultaten neergezet dan Sportclub. Dat komt onder andere door de kwaliteit van de spelers. Zo speelt er ene Desney Bruinink als centrale middenvelder, die de mensen in Rijssen kennen als speler van Excelsior'31 1. Jawel, die speelde vorig seizoen derde divisie. En ene Reangelo Nicolaas van derdedivisionist HSC'21. En een Bryan Stroink vanuit de Hoofdklasse E.

Dat soort spelers heeft Sportclub niet en dus zal het uit het team moeten komen. Een hele uitdaging dus voor de selectie van Julian op den Dries, die nagenoeg iedereen weer fit heeft. De opstelling is dus geen verrassing. Nick Rouweler, Tom Meier, Daan Bouwhuis, Jasper Kreijkes, Chiel Poffers, Victor van Rijk, Rafael Tuinier, Melvin Schreurs, Sandro van Ooijen, Milan Brinkman en Tijs Theijink zullen een poging moeten gaan doen onder barre omstandigheden. Vanaf het begin van de warming up zal het regenen. En de hevigheid daarvan zal vanaf de aftrap om 15:00u alsmaar toenemen evenals de wind, die vol in de tribune blaast, zodat je alleen op de bovenste rij droog blijft.

Vanaf het beginsignaal kijkt Sportclub even de bal uit de boom. Echter, na een minuut of 17 hebben ze genoeg gezien en trekken ze ten strijde. Een prima aanval eindigt net buiten de 16 meter van Aramea na een nuttige overtreding. Sandro legt de bal klaar voor een vrije trap en die wordt door Tijs prima in de kruising getrapt. Sportclub staat dus voor met 0-1.

Tijd voor Aramea om een tandje bij te zetten en na 7 minuten ligt de gelijkmaker er in. 1-1. Dat was overigens een redelijk zwak schot dat buiten bereik van Nick bij de rechter paal binnen hobbelde. Aramea houdt het tempo hoog en weet met een aanval van 3 passes na 30 minuten spelen de tweede te maken. De voorzet kwam van links half, werd rechtsvoor neergelegd en bekeken in de verre hoek geschoten. 1-2.

Sportclub had daarna 2 kansen om op gelijke hoogte te komen. Het eerste schot werd gekeerd door de doelman. De tweede raakte de paal. En dat was jammer voor de wedstrijd.

De derde van Aramea valt vlak voor rust door een onenigheid bij Sportclub. Beide spelers wijzen naar de vrijlopende aanvaller - goed gezien - en geen van beide grijpt in. We gaan dus rusten met een 1-3 stand.

Iedereen zoekt snel de kantine op waar het behaaglijk is. De meeste toeschouwers kiezen er begrijpelijk voor de tweede helft van achter glas te bekijken.

Na de rust zet Sportclub direct druk op de verdediging van Aramea. En dat lijkt effect te sorteren. De bal gaat diverse malen over de zijlijn. Profiteren kon Sportclub echter niet. Want de kans die ontstond en waarschijnlijk tot een doelpunt had geleid werd afgevlagd vanwege buitenspel. Aangezien dat vlak voor de dug-out van Sportclub was, kunt u de reactie voorspellen.

Aramea weet desondanks wel te scoren. Het wordt redelijk eenvoudig 1-4, waarna Sportclub wisselt. Er uit gaan Chiel Poffers, Tom Meier en Rafael Tuinier. Er in komen Matthijs Tempert, Thymo Haarman en Robin ten Hove. Later gaat ook Daan Bouwhuis er af en komt Aykan Dormusoglu er op. Ondanks het nagenoeg eerste vlagsignaal van Arie Willems keurt de scheidsrechter het doelpunt van Aramea goed, wat niet helmaal goed valt bij de inmiddels doornatte grens. 1-5.

Sportclub stond dus na 90 minuten met lege handen en dat was niet helemaal de verwachting. Achteraf kunnen we vaststellen dat FC Aramea zich behoorlijk verstrekt heeft en in de tweede helft van de competitie voor enkele verrassingen moet gaan zorgen om te kunnen promoveren en dat de in de inleiding genoemde personen bepalend waren voor het verloop van de wedstrijd. Daar kon Sportclub helaas weinig aan doen.