JO12 verslaat NEO met dubbele cijfers

Gepubliceerd op: zondag 26 november 2023
Klinkende zege op de ploeg uit Borne.

We zouden uit spelen bij NEO in Borne. Vrijdagmiddag op tijd was daar al een app dat het was afgelast en daar zaten we niet op te wachten omdat door de weeks inhalen er niet in zat. Bellen, appen en vele rooksignalen later bleek dat we thuis konden spelen mits het veld in orde was. Boodschappen werden gehaald voor de hele vereniging want de kantine was niet geopend omdat iedereen dus uit moest. Kleedkamers en scheids geregeld. NEO was akkoord dus was het woord aan de consul. Om half 9 vanochtend het verlossende woord. Voetballen! Ook de kantine werd inmiddels gerund. Dank aan iedereen!!

Op wat uitzonderingen na had iedereen het in de app meegekregen en waren de meesten op tijd om te bal te trappen tegen 9:45. Zonnetje erbij, heerlijk weer, veld mooi strak. Gaan met die banaan. We zetten gelijk de druk erop en na 2 schoten voorlangs en 1 recht op de keeper is het na 4 minuten verdiend 1-0 door Jared na goed werk van Rezz over rechts. 3 minuten later schiet Kayne hard op de goal maar de keeper redt half waardoor de bal voor de attente Mason beland en die drukt af. 2-0. Vince vocht menig duel uit vandaag met een knaap die 2 x groter was dan hijzelf maar zijn felheid levert hem de bal op en hij kijkt goed naar de vrijlopende Mason die dan ook prima door Vince wordt bediend, boem, en 3-0!

Complimenten in de rust maar wel wat scherper voor de goal. We zetten gelijk weer goed druk erop maar Neo heeft zijn opstelling wat gewijzigd en slaan het middenveld maar over waardoor ze snel bij Elena voor haar goal komen en snel schieten maar ons spring in het veldje had er vandaag erg veel zin in en ranselde de bal ver van de goal. Omdat wij even vergeten te voetballen en ons middenveld helemaal in de spits loopt kan Neo wat gevaarlijker worden maar Elena heeft haar dag vandaag en dat zullen we weten! Als zij niet scoren dan? Doet mason het wel na een ingenieuze indribbel van Rezz. 4-0! Het spel is wat meer in evenwicht tot er eentje van Neo uitbreekt en 2 man van ons er achteraan.  De speler schiet en Elena ligt al. Moet de bal lossen en als zelfs Quinten al op onze eigen goal schiet is ze er als de kippen bij. Bal stuit terug en die speler van Neo drukt weer af maar weer ligt Elena er bijzonder goed voor. 3 reddingen in zeer korte tijd. Het spel zou eigenlijk even moeten worden stil gelegd voor haar dansje maar ja… regels. Gelukkig al snel weer rust en een terecht applaus voor Elena.

Het 3e kwart mocht allemaal wel wat scherper en ipv je voet terug trekken ervoor zetten wil ook wel eens helpen. Zo geschiedde en waren we al snel weer de baas. Kevin ziet zijn schot tegen de paal knallen maar kan even later voor de assist op de vrijstaande Rezz tekenen. 5-0! Na goed werk van onze verdedigers komt de bal bij Jared en die stuurt Vince diep en omdat Neo blijft staan komen we eruit met 3 man. Vince op de keeper af en kijkt keurig naar rechts en is niet zelfzuchtig. Balletje breed op Mason en dank je wel, een mooie schuiver is dan de 6-0! Ella verovert achterin de bal en passt over rechts op Mason die Vince vrij ziet staan en hetzelfde doet als Vince net. Afleggen, waardoor Vince zijn harde werk vandaag ook beloond ziet worden met een doelpunt.7-0! Helaas was moeders er niet bij want hij had een mooi gebaar ingestudeerd met een M en hartje op het hoofd. En een big smile ook nog. Terecht blije koppies in de rust en we wilden voor de 10 gaan. Doe jullie best maar het zit erin!

Het 2e schot van Kevin beland keihard tegen de lat. Ook aan de zijkant werd al geroepen: de volgende gaat erin. Helaas krijgen we eerst nog een eigen doelpunt om de oren en schiet Kayne ijskoud in het veld de 8-1 alweer binnen alvorens de goed vrijlopende Kevin de voor hem verdiende 9-1 binnenschiet. De 10-1 is wederom voor Kayne nadat hij zelf goed druk zette op de verdedigers van Neo en afdrukte. Een zeer verdiende overwinning door bij vlagen mooi voetbal en bovenal plezier. Toppers!

Volgende week weer!