Sportclub 2 blijft maar winnen

Gepubliceerd op: zondag 8 december 2019
Een 1-5 overwinning in Nijverdal tegen DES 3.

Zaterdag 7 december stond de wedstrijd DES 3 tegen Sportclub Rijssen 2 op het programma. DES 3 staat 11e op de ranglijst en staat bekend als een team dat veel tegendoelpunten krijgt. Een goed vooruitzicht dus.

Half 3 trappen we af op veld 2, een splinternieuw kunstgrasveld. Helaas zijn niet veel mensen blij met dit veld en zelfs de tegenstander is er niet blij mee. Tijdens de wedstrijd bleek wel waarom. De één na de ander gleed weg

De eerste helft begint erg zoekend, maar toch zien we de overhand aan de kant van Sportclub Rijssen. De kansen kwamen vanzelf en de 0-1 hing in de lucht. Ergens rond de 20e minuut krijgt Sportclub een corner. De bal wordt voor geslingerd en komt over Matthijs Altink heen. Hij staat met de rug naar het doel en probeert het met een staande omhaal. De bal gaat over de verdediging en over de keeper het doel in, 0-1. Een prachtig doelpunt, maar nog niet de mooiste van de dag. Niet veel later, rond de 25e minuut, gaat onze William Witten maar eens op pad. Hij soleert mooi vanaf de eigen 16 richting het doel van de tegenstander en schiet de bal beheerst met binnenkant rechts in de onderhoek, 0-2. Sommige zeggen dat hij de geest kreeg van Heung-Min Son die dezelfde middag eenzelfde solo maakte.

Rond de 35e minuut dient de volgende kans zich aan. De bal wordt voorgezet in de richting van Dirk Oosthoek en die tikt de bal beheerst binnen, waardoor de stand op 0-3 komt. Niet heel veel later krijgt Dirk Oosthoek weer de bal maar niet in kansrijke positie, althans voor de meesten niet. Hij staat zo ongeveer bij de cornervlag en uit de draai wil hij de bal voorzetten, maar de bal vloog richting het doel, over de verdediging heen, over de aanvallers heen en ook over de keeper. De bal tikt de binnenkant van de kruising aan en beland keurig in het netje. Het mooiste doelpunt van de middag zet de stand op 0-4. Dit is ook de stand waar we mee gaan rusten.

In de rust worden er 4 wissels doorgevoerd. Dit is direct te zien in de 2e helft. DES 3 krijgt meer kansen en dringt vaker door richting het doel van Ronnie Nijland. Onze keeper heeft al 3 wedstrijden de 0 gehouden en is er ook op gebrand om deze wedstrijd zonder tegendoelpunt af te sluiten. Helaas lukt dit niet. Ronnie rolt de bal naar William Witten en hij probeert de drukzettende aanvaller te omzeilen. De aanvaller is net iets scherper en pakt de bal af en kan afronden, waardoor de 1-4 op het scorebord komt te staan. De rest van de tweede helft is echt een rommeltje, maar gelukkig weet Nuriddin de stand, met zijn zwakke linkerbeen, nog op 1-5 te zetten.

De wedstrijd is voorbij. We winnen wederom en even later zien we dat v.v. Twenthe 2 verloren heeft van SVVN, onze volgende tegenstander op 21 december. Als we deze winnen dan komen we 3 punten achter de nummer 1 en dus nog meer zicht op een eventuele kampioenschap. Bent u er ook bij? We spelen om half 1 thuis.

Na de wedstrijd maakt iedereen zich op voor een teamfeest bij het Schwarzwald. Vretn, zoepn en an goan. De foto's/filmpjes spreken voor zich.