JO12 krijgt pak slaag in strijd om plek 2

Gepubliceerd op: zaterdag 16 december 2023
Ruime nederlaag bij Fleringen.

In alle vroegte naar Fleringen. Voor de meesten de eerste keer. Niet voor ondertekende. In de nadagen van mijn glansrijke carriére mochten we hier geregeld op de zondagochtend aantreden. Een No-nonsense vereniging met boeren verstand en gezellig was het na de tijd ook vaak. Zij konden onze plek op de 2e plaats overnemen bij winst en wij konden bij winst mogelijk nog kampioen worden.

Hier lag bij ons al teveel de nadruk op. Eerst nog maar ff winnen team. Vooraf gewaarschuwd dat ze hier de mouwen opstropen en geen fratsen. Of wij dat ook kunnen laten zien? Zekers! Maar helaas, ik had de beloofde peper vergeten en vanaf minuut 1 is het Fleringen dat goed verzorgd speelt en wij met poep in de broek spelen. Geen bal kwam aan. Overal zat er eentje van Fleringen tussen. Die lieten duidelijk zien dat ze er vol voor gingen. We bleven het antwoord schuldig. Fleringen was gewoon 2 maten te groot. Na de 2-0 de eerste tranen al en verwijten. Fleringen hield inderdaad wel een erg smal veld aan. Aan beide kanten werd 5 meter afgesnoept en die misten we toch echt wel maar dat mag het excuus niet zijn. Gewoon op felheid en de wil om te winnen, Nee laat ik zeggen om niet te verliezen was bij Fleringen vele malen groter. Als we er al eens uitkwamen werd er gewoon echt met hand en tand en ook zeer zeker fair verdedigt. Gewoon je lichaam ervoor en klaar. Het ontbrak ons aan finesse, veel te onrustig, slechte bal aannames. Het was dweilen met de kraan…….. ! Elena houdt ons wel paar x op de been en meer dan je best kun je hier niet tegen doen.

Het 2e kwart was niet veel beter en we staan hier aan het einde met 4-0 achter. We moeten iets. Verdediger eruit, middenvelder erin maar het 3e kwart is ook niet veel beter hoewel we steeds vaker in de buurt van de goal van Fleringen komen. Omdat we het middenveld vergeten kan Fleringen er gemakkelijk uit voetballen en de 5-0 op het bord zetten. Ook als de bal uitgaat en wij met de handen omhoog roepen naar de scheids die niet fluit is Fleringen scherper.6-0. Tranen, schelden! Je helpt hier alleen de tegenstander mee. Een corner van Fleringen werken we zelf ongelukkig de goal in.7-1 en weer rust. Probeer gewoon als eerste weer eens ons eigen voetbal te spelen team. Dit gaat gelukkig ook wat beter maar het is ons niet gegund om een doelpunt te maken. Toch lukt het ons om via de rug van een Fleringen speler die hatelijke 0 kwijt te raken 7-1. Dat Fleringen uitloopt tot 9-1 is voor de statistieken en we mogen onze wonden likken.

Dat deze wedstrijd ons weer vooral mentaal huiswerk meegeeft is alleen maar goed! Hier kunnen we verder mee. Om het alsnog positief af te sluiten. We staan op een mooie derde plaats en dat hadden we aan het begin van deze ronde niet verwacht en het is ook verdiend qua spel maar naar die knop blijven we zoeken.