Weer een geslaagd Anton Huesken zaaltoernooi

Gepubliceerd op: vrijdag 29 december 2023
Donderdag 28 december: De 33e editie van het Anton Huesken Toernooi! Afgesproken met de organisatie (Han - Hendry - Berto) om 9:00 uur in de sporthal aanwezig. Helaas was Erwin afwezig vanwege een vakantie in Malta.

Rond 09:15 uur begonnen de mini's met een leuke trainingsessie geleid door Benjamin Vruggink. Na afloop was er voor iedereen gebak en kregen ze een medaille. Weer een mooie start van de dag!

Rond half 11 begon de JO10 met een onderlinge wedstrijd onder bezielende leiding van Geert Ditsel werd er fanatiek gevoetbald.

Om half 12 begon het toernooi voor de JO11 spelers. Ze zaten in een poule met SV Enter, Juventa en UD Weerselo. SV Enter was net als vorige jaren de sterkste in de poule. Zij wonnen al hun wedstrijden en pakte de beker. Sportclub JO11 werd 3e in de poule. Na afloop was er voor iedereen een medaille.

Om 13:00 uur gingen we verder met de JO12 poule. In een poule met avc Heracles, Diepenheim en DETO was Sportclub JO12 de sterkste. Ze wonnen al hun wedstrijden werden kampioen! De beker bleef in Rijssen.

Om 14:30 uur was het de beurt aan de JO14 teams. Sportclub JO14 zat in een poule met tegenstanders die van ver kwamen, Dedemsvaart en Lemelerveld. Mooi dat jullie er waren! Sportclub JO14 team A won uiteindelijk en wederom bleef de beker in Rijssen.

Als afsluiting kwamen de JO17 spelers in actie. Helaas kwam Bornerbroek niet opdagen, waardoor alleen de strijd met HHC aangegaan moest worden. Sportclub JO17 team A werd ongeslagen kwampioen!

Een mooie en sportieve dag vloog voorbij. Ook dank aan Frank van Rijk voor de prijsuitreiking de gehele dag.

Vanaf 18:30 uur was het de beurt aan de senioren. Zij bonden onderling de strijd aan. Verdeeld over 6 teams waren het uiteindelijk Deportivo Cali en América de Cali die in de finale stonden. América de Cali won deze finale met 2-1 en werd kampioen! Jon Vos werd na afloop nog uitgeroepen tot man van het toernooi.

In de sporthal kantine was er daarna nog een verloting met mooie prijzen die werden gesponsord door Peters Computers, Restaurant De Kroon en Brasserie De Passage. Het bleef nog lang gezellig.