JO12 start met nederlaag in de 2e klasse

Gepubliceerd op: zondag 28 januari 2024
Nederlaag tegen de Witkampers.

Daar was dan eindelijk onze eerste wedstrijd in de 2e klasse. Als leiders vinden we het nog wat hoog maar hé, we hebben dit vorige ronde zelf afgedwongen dus d’r An. Het zou niet makkelijk worden hebben we de spelers op het hart gedrukt. Maak plezier en leer van deze ronde. In de vakantie periode was er zeer weinig tijd om te trainen (lees: het veld was niet best) vandaar dat kunstgras wel een uitkomst zal bieden. De tijd zal het leren! Ook mochten we 2 nieuwe spelers verwelkomen waar we erg blij mee zijn. Jayden en Vowa, welkom.

Ja en dan moet je nog voetballen. Helaas is onze rots in de branding achterin ziek en keepster Elena kan maar een halve wedstrijd vanwege haar heldhaftige optreden tijdens het AH toernooi nog !! Het eerste kwart ging mooi gelijkwaardig maar de Witkampers waren rustiger aan de bal dan wij waardoor ze wel een klein overwicht hadden maar dat het 0-0 stond aan het eind was prima op dat moment. Het begin van het 2e kwart is wel voor de Witkampers en omdat we ernaar staan te kijken lopen ze al snel uit naar 0-2 en zien we het verschil tussen willen winnen en gelatenheid . We geven niet op maar er staat bij de Witkampers ook een goede keeper die een grote kans voor Rezz uit zijn doel ranselt. We blijven dan teveel voorin hangen en de Witkampers komen er met veel man uit en laten onze keeper met een mooi schot kansloos. 0-3

Het 3e kwart zijn we wat feller en komen verdiend op 1-3 door Rezz na een goede voortzetting van Jared die inmiddels de plek onder de lat over heeft moeten nemen. Dan hoop je dat we dit vasthouden maar helaas. De Witkampers houden goed de druk erop en we maken steeds dezelfde fouten waardoor we achteruit gaan en al snel is daar de 1-4 en redt de lat ons ook nog 2x van een verdere achterstand. In de laatste rust een verdediger eraf en middenvelder erbij maar de Witkampers waren niet onder de indruk. De 1-5 was een (het moet gezegd) mooie hakbal van hunnie nr 7 die compleet vrij stond om dit hoogstandje  te kunnen uitvoeren.

Bij een corner van de Witkampers scoren we (wel met een mooie boogbal waardoor onze keeper kansloos was) in eigen doel. 1-6! Daarna was het bij ons vrouwen en kinderen eerst. Veel te onrustig de bal wegschieten en passen terwijl er 2 Witkampers tussen stonden die wel raad wisten met de geboden ruimte en mochten uitlopen naar 1-8.

Volgende week weer een nieuwe kans.