In memoriam Cor Nieuwenhuis

Gepubliceerd op: vrijdag 16 februari 2024
Ons bereikte het verdrietige bericht dat Sportclub Rijssen-lid Cor Nieuwenhuis op 15 februari is overleden.

Cor was jarenlang spelend lid van Sportclub Rijssen, zoals hier is te zien op enkele elftalfoto’s uit de 70er en 80er jaren. Met o.a. de Smitjes, Henk Wesselink, Freddy Deyk, Henk v.d. Maat, Andries Lichtenberg.

Ook heeft Cor jarenlang in het bestuur gezeten in een rol op de achtergrond, maar altijd nuttig. Hij was er voor de puntjes op de i. Als je hem wat vroeg dan kon je er van op aan, dat het voor elkaar kwam. Zo heeft hij o.a. de ledenadministratie jarenlang in zijn beheer gehad. Dit deed hij altijd samen met  zijn vrouw Joke. Daarnaast beheerde Cor ook nog het materiaal, daarbij ging hij zelfs zover dat de voetballen bij hem op zolder lagen, zodat er niemand anders bij kon. Toen zijn zoon Wilco 6 jaar oud was moest hij met papa mee naar Sportclub. Wilco groeide uit tot een van de betere keepers die Sportclub heeft gehad. Daar was Cor onnoemelijk trots op.

Ook was hij voor een lange periode elftalleider bij het 1e en daarnaast representeerde hij Sportclub Rijssen bij de uit- en thuiswedstrijden namens het bestuur. Altijd rustig, beheerst en respectvol. Een mooi uithangbord voor onze vereniging.

Bij verbouwingen was Cor ook altijd van de partij en hielp volop mee, zo wist hij ook vaak materialen voor een prikkie bij elkaar te krijgen. Bij het 6-tegen-6 toernooi stond hij onvermoeibaar bijna de hele dag achter de grote braadpan, met saté en karbonade. Zoon Wilco werd daar in zijn compagnon. Aan het einde van de dag kon hij dan trots vertellen hoeveel ze er verkocht hadden. Alles ter meerdere eer en glorie van de club.

Bij zijn afscheid als bestuurslid in 2004, wordt hij voor zijn verdienste bij Sportclub Rijssen gehuldigd door de KNVB met een zilveren speld. Hier op de foto samen met zijn vrouw Joke.

Wij verliezen in Cor Nieuwenhuis een man die zich met Sportclub Rijssen verbonden voelde en zich altijd met hart en ziel heeft ingezet. Wij wensen zijn familie dan ook veel sterkte om dit verlies te dragen.

Sportclub Rijssen