JO12 verslaat SVZW op eigen veld

Gepubliceerd op: zondag 14 april 2024
JO12 wint in Wierden.

Lekker weer om te voetballen vanochtend en al vroeg op pad om de koppies allemaal dezelfde kant op te krijgen. Het is soms nodig op deze leeftijd. Na een goed gesprek volgde er stilte en hopelijk begrijpt iedereen nu dat we elkaar nodig hebben en niemand willen missen. Of we nog onder de indruk waren van dat gesprek of van de lengte van onze tegenstander SVZW weet ik niet maar we staan in no time 1-0 achter. SVZW moet het hebben van de lange bal en veel lopen en daar hebben we de nodige moeite mee maar we doen zeker voetballend goed mee en komen vrij snel na de openingsgoal terecht op 1-1 door de attente Kevin die wel raad weet met een afgeslagen bal. We krijgen nog 2 kansjes maar de keeper van SVZW staat er niet voor niets. Net als we wat beter gaan voetballen is er toch weer een moment dat eruit moet. Met 3 man op 1 speler van SVZW betekent dat er ergens van hun 1 vrij staat en die maakt daar dankbaar gebruik van 2-1! Frustrerend maar weer achter. Jared doet een goede poging maar helaas staat de keeper in de goede hoek. Het 2e kwart gaat mooi op en neer maar door de laagstaande zon mist Elena een schot van SVZW en ligt ze te laat in de hoek 3-1. Jayden kan dan de 3-2 binnenschieten maar neemt wat teveel tijd waardoor de bal voor zijn voeten wordt weg getikt.

Vova laat zich vandaag ook gelden met mooie acties aan onze vleugel en stuurt 2 zwaluwen het bos in en vuurt op de keeper van SVZW die de bal wegstomp en die is dan mooi voor Kevin die weer goed staat 3-2. Vanaf dat moment zijn we voetballend beter en dat merken de leiders van de Zwaluwen ook. Nog harder wordt die bal naar voren geschopt zonder enig idee erachter en aangezien wij nu meer rust aan de bal hebben houden we hem ook langer in de ploeg en dan kun je iets ondernemen. Het 3e kwart was ook voor ons. Rezz mikt helaas op de keeper. Die trapt een eind uit en Mason vangt de bal keurig op en levert hem fraai in de diepte af op Vova. Vova op Jayden, boem, en de dik verdiende 3-3! We zijn de baas en SVZW kan het nauwelijks meer belopen en Kevin kan hiervan profiteren maar zijn schot gaat net naast en Rezz treft wederom die goede keeper op zijn weg. Mason krijgt ook een kans om te scoren maar ziet zijn werk niet beloond worden omdat de goal net een paar centimeter te laag is. Dan de laatste rust en kans om de spelers op het hart te drukken dat we zo door moeten blijven voetballen dan hebben we weinig te vrezen. Al snel krijgen we een corner maar de bal gaat via de verkeerde kant van de paal het veld uit.

Bij de Zwaluwen is het op goed geluk naar voren maar achterin zijn we allert en naarmate de wedstrijd vordert groeien wij. Mooie combinaties, goed samenspel. Alleen het afwerken moet sneller (Het is ook nooit goed hë) SVZW had vorige week met 3-4 verloren en ik zou mijn schoenen ervoor over hebben om dat ook te doen. En gezien het spelbeeld konden we daar op wachten en jawel! Weer een mooie aanval opgezet door Rezz, kayne, Jayden en eindstation Vova die de dik verdiende 3-4 binnen tikt. En in plaats van achteruit blijven we gaan. SVZW weet het niet meer en als leiders weet je! Dit gaan we niet meer verspelen. En dat klopte. Ook namens de tegenstander de complimenten met een terechte overwinning. PANG!

Volgende week weer!