JO12 verspeelt 2 punten

Gepubliceerd op: maandag 22 april 2024
JO12 blijft steken op een 2-2 gelijkspel

Met een druilerig zonnetje op veld 2 tegen De Witkampers. Dat zijn geen onbekenden voor ons. Na te hebben gespeeld tegen hun JO12 1 en 2 was het nu de beurt aan nr 3. Misschien dat we hier wel van kunnen winnen?

Het begin was niet hoopgevend. De spits van die Witkampers was van het type lomp en onbenullig maar daar hebben we het moeilijk mee. Wat zeg ik? Niemand doet wat en binnen 12 seconden is het 0-1. Nog even en de KNVB komt bij ons kijken of wij niet als snelste een doelpunt om de oren krijgen! Dit is ergerlijk en doodzonde want we krijgen zeker 3 goede kansen, maar zijn of niet scherp of er staat een keeper in de weg. Met name op een zeker zijnde doelpunt van Kevin had hij een uitstekend antwoord en ook bij een schot van Kayne is hij erbij maar levert de bal weer in bij Kayne die dankbaar afdrukt en de 1-1 maakt en dat is zeker niet onterecht. Het spel golft wat op en neer met kansjes voor beide ploegen maar gescoord wordt er niet meer. In de rust moet onze keepster helaas de strijd staken en mag  Jared het doel verdedigen. Na de rust volle bak erop. Vince schiet fraai in de bovenhoek maar helaas aan de verkeerde kant van het net en Jared haalt een schot van die beer er mooi uit. Nog geen minuut later weer die beer aan de bal en hij maakt ook wel goed gebruik van zijn lichaam en lompheid trouwens maar scoort wel weer vrij eenvoudig de 1-2. AAARGGHHHHHH!!

Dan gaan we het wat omzetten en worden we aanvallender en daar hebben die Witkampers geen antwoord op en Rezz profiteert met een mooie actie en dito schot in de rechter bovenhoek van de Witkampers waardoor we  terecht op 2-2 komen. Nu nog wat meer rust aan de bal en dan zullen we de baas op eigen veld zijn. Dit lukt gedeeltelijk in het 3e kwart. We zijn voetballend stukken beter maar verprutsen kans op kans door verkeerde keuzes of zijn te lief voor de goal. De grootste kans is dan alsnog voor de Witkampers als die beer er weer vandoor is. Gelukkig besluit hij mede door Quinten die hem op de huid zit nu tot een lob die gelukkig ook over de goal heengaat en we het laatste kwart ingaan. Hier volgen de overtredingen elkaar al rap op zodat de wedstrijd door kabbelt tot een remise waar we het gevoel aan over houden dat we geen punt hebben gepakt maar juist 2 hebben verloren.

Volgende week weer.