Sportclub Rijssen 1 wint

Gepubliceerd op: zaterdag 18 mei 2024
afscheidswedstrijd van Tom Meier.

18 Mei 2024. Vandaag spelen wij de laatste wedstrijd van het seizoen en rksv Emos uit Enschede is de tegenstander. Dat is de hekkensluiter van de competitie, maar daaraan kunnen wij niets ontlenen. Want, zoals vaker aangehaald, Sportclub Rijssen 1 maakt na de winterstop een moeilijke periode door. Er werd sindsdien niet meer gewonnen. En voor de winterstop werd weliswaar gewonnen van Emos, maar dat ging verre van eenvoudig. Desondanks is vandaag het doel winnen. En daar gaan we alles aan doen.

Officieel beginnen alle wedstrijden vandaag tegelijkertijd en wel om 15:00 uur. Emos, Sportclub en de scheidsrechter kwam 14:00 uur beter uit en dus werd dat afgesproken. Sportclub en de scheidsrechter stonden dus tijdig klaar. Alleen Emos ontbrak, want die zaten door een gebrek aan communicatie bij Emos nog in Enschede. Zodoende begon vandaag de wedstrijd om 14:45 uur.

In de opstelling van Sportclub zien we 1 bijzonderheid. Tijs Theijink start in de basis. De rest van de basis bestaat uit Nick Rouweler, Tom Meier, Victor van Rijk, Chiel Poffers, Jasper Kreijkes, Luca van Ooijen, Robin ten Hove, Sandro van Ooijen, Milan Brinkman en Melvin Schreurs.

En Sportclub begon voortvarend. Al na 10 minuten hadden ze 2 keer gescoord. Echter, beide doelpunten werden vanwege buitenspel afgekeurd. In het kwartier daarna zien we nog 2 kansen, maar net als vorige week blijkt het moeilijk daar een punt van te maken. Tijs was een halve meter te laat en Melvin had zijn teen tegen de bal die klem zat in de handen van de doelman.

In de 37e minuut is het pas de beurt aan Emos. Deze schiet echter recht op de uitkomende Nick, die geblesseerd achterblijft, waardoor ze nog een tweede kans krijgen. Het is Tom die redt op de lijn.

In de 40e minuut krijgt Sportclub eindelijk het verdiende punt. Sandro scoort vanuit een vrije trap recht voor het doel op zo'n meter of 20 afstand. De bal gaat over de handen van de doelman onder de lat. 1-0. Dit is tevens de ruststand.

Na rust weet Emos Sportclub te verrassen waardoor het bijna gelijk wordt. Iets dat ons in Almelo ook al overkwam. Vandaag gaat de bal gelukkig net naast en komt Sportclub dus goed weg.

In de 48e minuut is Tijs opnieuw dicht bij een doelpunt. In de 62e zien we een prima aanval van Sportclub over meerdere schijven. De inzet wordt helaas gepakt door de doelman.

Emos zet een tandje bij en wordt gevaarlijker. Steeds vaker sluit er iemand bij en zien we een schot op doel. De meesten daarvan missen gelukkig de nauwkeurigheid en gaan naast. En, zoals zo vaak, valt het doelpunt dan aan de andere kant. In de 68e minuut is het Melvin die scoort uit de rebound op de inzet van Tijs na een voorzet van Milan. 2-0.

Emos zet nog een tandje bij en dus wordt de strijd harder. Meer duels met meer inzet. Het is een fase waarin een kaart had kunnen worden uitgedeeld, maar daar was het de wedstrijd niet naar. Scheidsrechter Van Rijn loste dat naar onze mening prima op, waardoor het en niet uit de hand dreigde lopen en we een boeiende strijd zagen.

Robin verlaat in de 77e minuut het veld voor Thymo Haarman. In de 81e mag Milan gaan rusten en komt Aykan Dormuosoglu er in. Vlak voor het einde van de wedstrijd krijgt Tom zijn publiekswissel. Na jaren vaste dienst, speelde hij vandaag zijn laatste wedstrijd als speler van de selectie. Na de aanvoerdersband aan Victor te hebben gegeven, verlaat hij onder applaus het veld. Tom hartelijk dank voor alle jaren. Matthijs Tempert maakt daardoor de laatste minuten vol.

Sportclub Rijssen 1 wint dus de laatste wedstrijd en dat is mooi. Daarmee zit de competitie er op en eindigen we op de 9e plaats. Zoals verwacht achter de eerste 6, maar toch wel verrassend, ook achter Sportclub Enschede en PW. De meeste wedstrijden werden gespeeld door Milan (25). Het vaakst gescoord werd er door hem en Jordy (elk 7 keer). De meeste kaarten haalde Rafael en Victor (elk 4 gele). Rode kaarten waren er niet. Na 132 wedstrijden, waarin 553 keer werd gescoord, dat wil zeggen iets meer dan 4 per wedstrijd, is, zoals eveneens verwacht, HSC'21 is kampioen. Voor ons zit het er op. Na de zomerstop zijn we er weer.