JO12 wordt snel volwassen

Gepubliceerd op: maandag 20 mei 2024
Overwinning helaas niet genoeg voor het kampioenschap.

De laatste wedstrijd van deze ronde. 2 punten achterstand op de koploper en 7 doelpunten minder. Dus was de opdracht duidelijk. Zo ruim mogelijk winnen. De koploper Heracles begon 20 minuten eerder en hun leider zou me de eindstand daar doorsturen. Sertan nam de warming up op zich zodat deze leider met klotsende oksels de sfeer onder het publiek op zich nam. Toch stiekem wat zenuwachtig!

Gauw aftrappen graag en de scheids kon waarschijnlijk gedachten lezen want hij floot de spelers bij elkaar voor de aftrap. Denk aan de opdracht team! Het spel gaat mooi op en neer maar met name het fysieke aspect is iets waar we vandaag moeite mee hebben. Het zijn beste knapen en een beuk meer of minder werd niet geschuwd maar we bleven wel doorgaan gelukkig. Elena moet als eerst handelend optreden en doet dat uitstekend. Het is wel bloedheet op dat kunstgras, al gauw zien we het zweet van de koppies lopen. Als Rezz op de keepster van Diepenheim schiet pareert ze de bal met haar voet, zo in de voeten van Vova die hier dankbaar gebruik van maakt 0-1. Vlak daarna schakelt Diepenheim weer over op fysiek voetbal en dringt ons terug. Niet dat ze gevaarlijk werden maar 1 moment was wel erg voor ons. Ze beuken ons middenveld helemaal murw en breken ook door de verdediging. Ella in de achtervolging en Elena de goal uit en drijft de speler naar buiten en komt dan Ella tegen. De speler van Diepenheim staat ineens alleen voor een leeg doel. Ik mijn pen pakken voor de 1-1 maar hij besluit zich om te draaien en wil met een hakje scoren maar zover komt het niet want we zijn op tijd terug. Wij blij en hij kreeg wat terechte verwensingen van de leider. We pakken de draad weer op door druk op de goal van Diepenheim en bij een corner staat Quinten goed opgesteld en knikt de 0-2 binnen. Weer wat lucht erbij.

Helaas is het 2e kwart niet best van beide kanten. Gauw naar de 3e. Deze was een stuk beter, we zijn feller en bijten terug en daar heeft Diepenheim dan weer moeite mee maar de scheids laat het lekker gaan waardoor er wederom een mooie pot op de mat wordt gelegd. Als je het fysiek niet kunt winnen van je tegenstander moet je er uit de buurt blijven. Kevin kreeg dit als eerste door en werd netjes bediend door Vince. Kevin er vandoor en de keepster van Diepenheim recht op hem af. Kevin liep er mooi omheen en ronde fraai af. 0-3 Ook de 0-4 van Kevin mocht er zijn na een pass van Rezz. Vova ziet zijn schot net voorlangs gaan. Daarna riep de leider van Diepenheim zijn spelers op meer fysiek te gaan spelen en dat deden ze dan ook gelijk. Zo goed zelfs dat wij aan de kook raakten en soms op het matje moesten komen. Gelukkig was de scheids geen vervelende en werd alles opgelost. Maar wel ff wisselen nu want ook de pijntjes beginnen zijn tol te eisen.

In de laatste rust ff wat omzetten want na een oefenpot afgelopen week als JO13 (dus op groot veld) waren de spieren wat vermoeid. Diepenheim zet de druk er vol op maar wij scoren weer als eerste door Jared met een strak schot. Jayden kreeg ook wat meer ruimte en genoot daar zichtbaar van. Constant aanspeelbaar, dreigend en ook bijna scorend maar helaas ook voorlangs. De rechtsbuiten van Diepenheim kreeg het ook op de heupen en schoot goed op doel maar raakt de lat. Hier kwamen we goed weg. Elena redt daarna nog een keer en stuurt Rezz weg, die slalomt door een kluwen aan spelers en drukt af.0-6. Helaas had ik de eindstand van Heracles al doorgekregen en bleek dat we het niet zouden redden. Scoren deden beide teams niet meer waardoor we op een mooie 2e plaats staan en weer veel wijzer en gegroeid zijn als team. Dikke pluim allen!