JO17 kan trots terug kijken

Gepubliceerd op: zondag 22 december 2019
Sportclub Rijssen JO17-1 – Sportlust Vroomshoop JO17-1 2-2

Onze bezoekers kwamen vandaag uit Vroomshoop. Deze ploeg kwamen we vorig seizoen ook al tegen en toen gingen zij er met de punten vandoor. Daardoor promoveerden ze naar de 2e klasse, maar dat bleek te veel gevraagd en dus werden ze later toegevoegd aan onze competitie en daarom hebben ze nog enkele wedstrijden in te halen. Bij Sportclub ontbreken er enkele spelers vanwege vakantie en blessures. De selectie is daarom versterkt vanuit de JO15.

Vanaf het beginsignaal nemen we het initiatief en krijgen een aantal mogelijkheden. Als onze linkshalf van zo’n 20 meter op doel schiet, wordt deze niet goed verwerkt door de keeper van Sportlust en kan onze spits de 1-0 binnenkoppen. Het lijkt erop dat wij daarna denken dat dit een makkelijke wedstrijd zal worden. Het is namelijk Vroomshoop dat keer op keer gevaarlijk wordt voor ons doel. Wij zetten daar in de eerste helft weinig meer tegenover. Vlak voor rust een strafschop voor onze bezoekers en deze schieten ze hard binnen. Het is aan onze achterhoede en keeper te danken dat we met 1-1 gaan rusten.

De tweede helft gaat het spel op en neer. Vroomshoop dat vooral fysiek sterker is en op zoek gaat naar de voorsprong. Na ongeveer een kwartier spelen valt deze ook binnen. De bal wordt bij de 2e paal ingekopt en onze keeper is kansloos. We stropen onze mouwen nog een keer op en gaan op zoek naar de gelijkmaker. Achterin komen we een paar keer goed weg maar Vroomshoop maakt het niet af. Ons spel wordt wat beter en we krijgen zelf een paar enorme kansen maar we vinden het net nog niet. Als vlak voor tijd onze laatste man mee naar voren gaat valt toch nog de gelijkmaker binnen. Hij krijgt de bal en zet de spits van de JO15 vrij voor het doel en hij passeert de doelman beheerst. We gaan nog op zoek naar de winst maar moeten uiteindelijk blij zijn met een punt.

We sluiten uiteindelijk de eerste helft van de competitie af met een verdienstelijke 3e plek. Hier kunnen we met onze jonge selectie tevreden mee zijn. We hebben het in veel wedstrijden tegen fysieke tegenstander wel moeilijk gehad, maar als ploeg haalden we alleen tegen de nummer 1 en 2 geen resultaat. Al met al TROTS.