Sportclub 2 sluit jaar in stijl af

Gepubliceerd op: zondag 22 december 2019
Sportclub 2 sluit eerste seizoenshelft af met een ruime overwinning op SVVN 5.

21 December, normaal een dag dat we allang winterstop hebben, maar dit jaar moeten we een wedstrijd inhalen tegen SVVN 5. We zagen in het competitie-overzicht dat ze gewonnen hadden van Twenthe Goor, zodat de verwachting was dat we waarschijnlijk een zware pot zouden krijgen. Achteraf hadden we nergens bang voor hoeven zijn.

We trappen om half 1 af met Bruins als scheidsrechter. Direct vanaf de eerste minuut zijn we scherp en voetballen we lekker. In de 7e minuut al ligt het eerste doelpunt er in. Nuriddin mag aanleggen voor een corner en slingert de bal voor. De bal komt precies voor de voeten van Mike Tuitert en hij tikt de bal heel beheerst binnen. 1-0. Niet heel veel later, de 14e minuut, geeft Gerjan van de Wurp een mooie steekbal op Jordy Schreurs. Jordy heeft alle tijd en legt dan ook de 2-0 in het netje. Over de rest van de eerste helft kunnen we kort zijn. Veel balverlies over en weer en niet erg goed voetbal. De kansen daarentegen blijven voortdurend komen maar de ruststand is 2-0.

De tweede helft beginnen we net als de eerste helft. Direct scherp en dit resulteert in de 3-0. In de 49e minuut is het wederom Wurp die een steekbal geeft op Jordy. Dit keer heeft hij wat minder tijd om aan te leggen maar hij kapt één keer, staat vrij voor het doel en maakt de 3-0. 3 Minuten later is het Tim Bouwhuis die, ongeveer vanaf de middenlijn, een boogballetje voor geeft. Pepijn Bruggink loopt iets door op de keeper en hij kopt de bal net voor de handen van de keeper weg en de bal belandt wederom in het netje. De score staat in de 52e minuut op 4-0. Dit is nog niet de eindstand want in de 64e minuut is het Dirk Oosthoek die de bal heeft. Hij staat op ongeveer 25 meter van het doel en haalt maar eens uit. De bal vliegt mooi in de kruising en de keeper is kansloos. 5-0. Het laatste doelpunt komt op naam van Uri. William Witten had het weer eens op zijn heupen en ziet dat Uri in een kansrijke positie staat. Hij speelt Uri in en die schuift de bal mooi en beheerst in de korte hoek. 6-0. En dat is tevens ook de einduitslag.

Ronnie heeft weer eens de nul gehouden. Vandaag had hij weer een paar belangrijke en mooie reddingen, waardoor we wederom geen tegendoelpunten hebben.

De eerste helft van het seizoen zit er op. We staan op een mooie en verdiende 2e plek met 3 punten achterstand op de nummer 1. Na de winterstop gaan we er weer vol tegenaan om misschien nog wel het kampioenschap binnen te halen. Op 1 februari hervatten wij de competitie met een uitwedstrijd tegen Blauw Wit.

Ook Sportclub 4 is er dan klaar voor, want die trainen gewoon door. Weer of geen weer.