Weer een geslaagd Anton Huesken zaaltoernooi

Gepubliceerd op: dinsdag 31 december 2019
Ook de 31e editie van het Anton Huesken zaaltoernooi is weer een succes geworden!

Het 31e Anton Huesken Toernooi zit er weer op. Op deze één na laatste dag van 2019 was Sporthal de Reggehal het domein van Sportclub Rijssen.

De schema’s en al het papierwerk waren zoals gebruikelijk door Berto geregeld. De rest van de dag zorgden Hendry, Han en Erwin ervoor dat alles volgens de schema’s zou verlopen. Frank had weer de eer om de prijsuitreiking te mogen doen en was hiermee weer in zijn element! En de 18 met zorg geselecteerde scheidsrechters zorgden ervoor dat het spel ook volgens de regels werd gespeeld.

Verzamelen om 08.15 uur zodat de eerste wedstrijden om 09.00 van start konden gaan. En dat lukte zonder probleem want de JO8 deelnemers waren allen ruim op tijd. De teams van Twenthe Goor, SVVN en DETO moesten hun meerdere erkennen in Sportclub Rijssen. Zij wonnen namelijk alle wedstrijden en mochten de Trofee in ontvangst nemen. Voor alle spelers van alle teams waren er medailles beschikbaar en ook broer of zus kreeg een medaille als het zo uit kwam. Mooi dat het kan!

Vanaf 10.30 uur de JO9. Hier waren Enter, Markelo en SVVN de tegenstanders. Onze jongens moesten de eerste wedstrijd nog wakker worden zo leek het want er werd met 1-0 verloren van Enter. Enter liet daarna nog wel een steekje vallen tegen SVVN maar uiteindelijk bleven ze iedereen voor en gingen ze er met de winnaarsbokaal vandoor. Sportclub werd 2e met 1 punt minder.

Om 12.00 uur de JO11. De tegenstanders waren SVVN en Oranje Nassau. Hier werd een dubbele competitie gespeeld. Het team van SVVN was heer en meester en won alle wedstrijden. Sportclub en ON haalden evenveel punten maar ON had een iets beter doelsaldo zodat onze spelers allemaal een medaille kregen met de 3e plaats.

Om 13.30 uur was de JO12 aan de beurt. De tegenstanders waren SV Rijssen, SVZW en DETO. Ook hier met SVZW een ongeslagen kampioen. Sportclub wist in de wedstrijden wel te scoren maar helaas niet winnen. Hier een 4e plaats voor Sportclub.

Vanaf 15.00 uur de JO15. Zij spelen normaal 11 tegen 11 en gevraagd was of ze allemaal 2 teams konden maken en dat konden ze. Korte wedstrijden van 7 minuten maar de doelpunten vielen als rijpe appelen. Ook veel gelijkwaardige tegenstanders zodat het tot het laatst spannend bleef wie er zou winnen. Uiteindelijk wist SVVN de 1e en 5e plaats te halen. NEO werd 2e en 6e en Sportclub haalde met een 3e en 4e plaats ook nog een beker binnen. De prijsuitreiking werd gedaan door Ida Huesken. Ida maakt nog ieder jaar graag even tijd vrij om te komen. Na afloop kon het JO15 team ook nog genieten van een lekkere taart die ze hadden gewonnen met de oliebollen verkoop.

Als het klokje dan 17.00 uur aantikt hebben we er een "werkdag" van 8 uur opzitten en is als laatste de JO17 nog aan de beurt. Ook hier weer de teams verdeeld over een A en een B team. De tegenstanders hebben groene en blauwe shirts en komen uit Nijverdal. Ook hier spanning tot de laatste wedstrijd. Uiteindelijk pakt Sportclub de 1e en 3e prijs, SVVN plaats 2 en 4 en moet De Zweef het doen met 5 en 6.

En dan is het kwart over 7. De laatste bekers worden uitgereikt en we kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Niemand heeft afgemeld, niemand geblesseerd geraakt, veel publiek, 130 doelpunten en minstens ook zo vaak de paal en lat geraakt.

Iedereen bedankt voor de aanwezigheid en medewerking in welke vorm dan ook. Volgend jaar zeker weer!