Sportclub 4 wint van DES

Gepubliceerd op: maandag 10 februari 2020
Onverwachte winst in Nijverdal

Vandaag moesten we aantreden tegen de nummer 3 van de ranglijst. Thuis hadden zij met 4-0 van ons gewonnen en dus gingen we vol goede moed richting Nijverdal. Iedereen was vrijdagavond netjes op tijd naar bed gegaan en iedereen zag er dan ook fit uit. Helaas berust dit niet op waarheid en was de 1 nog brakker dan de ander. Thom besloot zelfs helemaal niet te komen, wat hem op de straf komt te staan van 1 meter bier. Toch hadden we een selectie van 16 man en ook Ronnie sloot zich later nog aan. Hendry was druk met de midgetgolfbaan in zijn achtertuin en besloot in Rijssen achter te blijven.

Om 14.00u floot de scheids voor het eerst en kon er gevoetbald worden. DES liet de bal rustig rondgaan en werd vooral gevaarlijk via hun pijlsnelle rechtsbuiten. Hans, Jan en Ruud waren allemaal te traag om hem bij te houden, maar gelukkig was Reinier in vorm. Na 10 minuten kregen we in de gaten dat DES helemaal niet zo goed voetbalde en wij juist wel. Een kleine omzetting in de opstelling had het gewenste resultaat. De meer dynamische Seppie werd op het middenveld geplaatst en Ruud nam zijn plek als stopper over. Wat volgde was een stormvloed aan kansen. Van Eden, Yorick en Martijn mochten allen 1 op 1 met de keeper komen, maar faalden opzichtig. Zij zagen allen een polletje, waardoor de ballen hoog over gingen. Achterin werd met kunst en vliegwerk de 0 gehouden. Toch kwamen we voor rust nog voor met 1-0. Yorick ging aan de dribbel in de vijandelijke zestien en het ietwat geïrriteerde DES - ze hadden een paar kleine schopjes gehad - vergreep zich aan hem. Hij viel als een stervende Toekan naar beneden en de scheids kon niets anders doen dan de penalty geven. Deze werd rustig binnen geschoten door Geert.

In de rust een aantal omzettingen. Ronny mocht zijn opwachting maken en ook Lone en Arjen kwamen binnen de lijnen. Van Eden was ook helemaal kapot en Brinks mocht het gaan proberen.

Het wedstrijdbeeld veranderde niet in de 2e helft. DES probeerde te voetballen en Sportclub hanteerde vaak de lange bal via rechts. Martijn werd nog maar eens diep gestuurd door Geert en met een mooie aanname stond hij meteen vrij voor de keeper. Hij behield het overzicht en zag dat Brinks goed was meegelopen. De bal ging opzij en Brinks kon zo zijn doelpuntje maken. 2-0. Eigenlijk vond DES het wel mooi geweest en wij natuurlijk ook. De wedstrijd kakte wat in totdat Sander het tijd vond om de spanning terug te brengen. Hij bracht de snelle rechtsbuiten met een stevige charge tot stoppen en mocht even 5 minuten buiten de lijnen. Met een man minder kwam de druk er vol op te staan, maar toch had DES de hulp van ons nodig om de 2-1 te maken. Typisch voorbeeld van aanvallende spelers die de verdediging helpen. Ze willen dan zelfs in eigen 16 nog een combinatie zoeken, terwijl de bal gewoon naar voren moet. Gelukkig mocht Sander er weer snel in en was de balans weer hersteld. We gingen ervan uit dat we nog 10 minuten de 2-1 moesten verdedigen, maar gelukkig viel als snel de 3-1. Nijkamp werd weggestuurd en verprutste de bal, maar kon nog net een voorzetje geven. De keeper van DES en de verdediger dachten beiden dat de ander de bal zou pakken en hier maakte Brinks optimaal gebruik van door zijn 2e van de middag binnen te prikken gevolgd door een mooie SIIIIIIiii a lá Ronalda. De beste voetballer ter wereld die deze week jarig is geweest. Namens SC Rijssen 4 van harte gefeliciteerd.

Na de 3-1 moest er nog 5 minuten gevoetbald worden, maar beide teams deden niet meer zoveel. Zo kon het gewoon zijn dat wij op een gure zatermiddag een uitwedstrijd bij DES wonnen. En weer netjes op onze doelstelling staan: Evenveel punten als wedstrijden.

De overwinning werd goed gevierd en het was dan ook een groot feest in de kleedkamer. Hier zijn wel beelden van, maar op facebook mogen geen beelden van blote mannen geplaatst worden.

Eenmaal weer in Rijssen ging het feest verder in de kantine en bij Cafetaria de Es. Iedereen was weer netjes om 21.30u thuis.

Tot slot willen wij als Sportclub Rijssen 4 Dakdekkersbedrijf H. Slagman heel erg bedanken voor de sponsoring van de mooie vesten. Ze zitten weer als gegoten. Dus heeft u na de storm van vandaag schade aan uw dak. Bel dan met 06-53266011.