Slecht spel met dito resultaat

Gepubliceerd op: zondag 8 maart 2020
Excelsior JO17-3 - SC Rijssen JO17-1       5-1  (1-0)

Vandaag een uitwedstrijd tegen onze naaste buren, gespeeld op veld 2 van Sportclub. In de eerdere ontmoeting ging onze tegenstander er met de punten er vandoor. We zijn dus gewaarschuwd.

Beide ploegen gaan voor de winst. Het spel gaat dan ook over en weer. Voor beide doelen zijn er gevaarlijke situaties, maar de achterhoedes zorgen ervoor dat er nog niet wordt gescoord. Halverwege de eerste helft een uitbraak van onze tegenstander over de rechterkant en met een goede voorzet valt de 1-0 binnen. We kunnen dan ook niet voorkomen dat we met een achterstand de rust in gaan.

De tweede helft van onze kant is niet best. Wij gaan dan nog wel opzoek naar de gelijkmaker maar het is opnieuw Excelsior die de 2-0 maakt, waarbij de bal in onze achterhoede niet goed wordt weggewerkt. Hierna proberen we nog opnieuw in de wedstrijd te komen en zowaar valt de 2-1 binnen. De vreugde is van korte duur want als excelsior opnieuw scoort is de wedstrijd beslist en lopen ze nog uit naar 5-1.

Volgende week thuis tegen DEC opzoek naar een beter resultaat.