JO15-1 verzuimt door te drukken

Gepubliceerd op: maandag 9 maart 2020
2-3 verlies tegen s.v. Rijssen

Vanmorgen mochten we aantreden tegen de fusieclub SV Rijssen.

Uiteraard kennen de spelers elkaar allemaal van school en zijn voor de tijd al de nodige plaagstoten uitgedeeld maar op het veld was het ouwe jongens krentenbrood. De warming-up was rommelig en oh die 2 grote knapen bij SV. wat zouden die wel niet kunnen?

Scheidsrechter Hendry had er zin in en om 10.40 uur werd er afgetrapt. Beide teams begonnen nerveus, veel balverlies, slordige aannames. Het was niet best. Toch krijgt SV na een minuut of 10 een cadeau dat ze graag uitpakken 0-1. Hier worden wij nog nerveuzer van en SV laat daarna ook het betere voetbal zien maar zelfs toen was het nog op goed geluk. En dat hadden ze ook als een mannetje van hun zo in één keer vrij voor Darren staat in de 16. Dank je wel 0-2. Dan is het geloof er bij ons wel uit en gaat het domino effect in. Doe jij wat fout volgt de ander enz. enz. Spelers nemen in de raarste houdingen ballen aan die ze dan ook weer snel kwijt zijn, passes over 5 meter waren al te ver. Het voetbal was compleet verdwenen. Allemaal gewoon wachten op de bal in plaats van zich aan te bieden. SV was daar wel feller in en we mogen Darren dankbaar zijn dat de score niet oploopt. Met 0-2 de rust in.

Even uit moeten leggen dat je zonder bal niet veel te zoeken hebt op een voetbalveld. Je zult die bal moeten op eisen en aan de voet willen hebben en dan nog weer naar een speler met hetzelfde shirt moeten zien te krijgen anders kunnen we wel stoppen. Dat werkt! In de 2e helft gaat het al snel beter. Na 5 minuten is Thijmen scherp in de 16 en wordt gevloerd door middel van 2 handen in de rug. Penalty!! Helaas denkt de scheids van niet en zelfs op de bank bij SV blij verbaasde gezichten. De SV’érs worden nu toch nerveus en we zetten ze goed vast. Er wordt een levensgrote kans op de 1-2 om zeep geholpen en bij corners pompen de SV’ers net wat harder dan wij en we verknallen nog een grote kans. Thijmen breekt door over links na een goede bal van Hoshiar en hij wordt gevloerd in de 16. Penalty!!

Nu wel, alhoewel SV daar anders over dacht mocht MJ de J aanleggen en scoren. Eindelijk de verdiende 1-2. Het geloof is terug en SV hield met kunst en vliegwerk het doel leeg. We doen onszelf echt tekort op dit moment en als door een fout achterin de 1-3 valt zijn de rapen even gaar. Wat er allemaal gezegd wordt tegen elkaar kan en mag niet. Je zou moeten spelen als team en niet de fout bij 1 speler leggen.

De wedstrijd gaat wel verder dus moeten we door! Heywad laat het vertrouwen dat we in hem hebben voorin niet beschamen en tekent voor de 2-3. We helpen wederom 2 zeer grote kansen om zeep en ook SV kreeg nog een kansje maar na 70 minuten stonden we weer met lege handen. Gezien de 2e helft hadden we gewoon veel meer verdient maar we mochten het puur onszelf aanrekenen door met name de zeer zwakke 1e helft! Dat er na de tijd nog een boodschap moet worden uitgesproken in de kleedkamer over omgangsvormen is triest en zorgt voor een dubbele kater.

Volgende week weer.