JO17 wint ook 2e bekerwedstrijd

Gepubliceerd op: vrijdag 11 september 2020
SVVN gaat naar huis met een 11-2 nederlaag

Op donderdagavond speelden wij onze tweede bekerwedstrijd, die eigenlijk afgelopen zaterdag op het programma stond en niet doorging vanwege te veel zieken. Het was vandaag ook tijd voor onze debutant Lucas om zijn opwachting te maken.

In het begin van de wedstrijd lijkt het nog spannend te worden. Er zijn heen en weer kansen en de wedstrijd gaat gelijk op. Totdat onze momentenspeler Thijmen van de Vlist zijn momentje pakt. Hij schiet de bal mooi binnen en opent - net als in onze eerste bekerwedstrijd - de score. Na deze goal verbetert ons spel en maken we er nog 5 voor de rust, waaronder een volley van Sandro en een steekbal die Melvin koelbloedig afrondt. Geen wonder dat zijn supporters er vandaag bij waren. Helaas scoort SVVN ook na een miscommunicatie achterin. We gaan rusten met een stand van 6-1.

In de rust geeft onze Man of the Match Thymo Haarman een inspirerende speech, die ervoor zorgt dat wij in de tweede helft niet ophouden met scoren. De speech was zo inspirerend dat Susan besluit met een vliegend hakje uit een corner te scoren. En ook onze gouden wissel en tevens debutant Lucas laat zien dat hij kan voetballen. Hij dribbelt als Ronaldinho 3 man voorbij, maar weet helaas niet te scoren. Omdat er in de tweede helft weinig weerstand was van SVVN, besloot onze topscorer Colin naar de linksbuiten te gaan. Milan, die er inmiddels 7 had gescoord, ging naar rechtsmidden. Helaas wilde de aanvallende dreiging van Colin niet baten, want gelijk hierna scoort SVVN hun tweede goal.

We kunnen met een goed gevoel terugkijken op deze avond. Hoewel er niet altijd even goed gevoetbald werd, weten we wel met 11-2 te winnen. Dit was te danken aan goals van Thijmen, Sandro, Melvin, Susan en Milan. Vandaag was de Man of the Match: Thymo.

Aanstaande zaterdag spelen we thuis tegen Excelsior.