Sportclub 1 verliest laatste bekerwedstrijd

Gepubliceerd op: zaterdag 12 september 2020
Afgetekend verlies van AJC.

De laatste bekerwedstrijd en dit wordt de wedstrijd. AJC '96 won net als Sportclub de eerste 2 wedstrijden. Echter, waar dat Sportclub een doelsaldo van +7 opleverde, staat er bij AJC +10. Het gevolg is dat deze wedstrijd bepaalt wie er verder gaat in het bekertoernooi. En voor Sportclub geldt dat een gelijk spel niet voldoende is. Desgevraagd geeft trainer Michel Luberti aan dat de instelling moet zijn de wedstrijd te winnen, maar het is geen doel. Het blijft toch een soort oefenwedstrijd. Overigens spelen ook DRC en Aramea vandaag om de laatste plaats. Aangekomen in Losser is het bewolkt boven het kunstgrasveld. En er is - niet onbelangrijk hebben we vorige week gemerkt - een scorebord met tijdsaanduiding. Die nu overigens 20 graden aangeeft. De startopstelling van Sportclub is bijna gelijk aan vorige week. Enige uitzondering is dat Jasper Kreijkes in de basis begint op de linksbuiten positie. Op de bank zien we allemaal bekenden, waarbij op te merken valt dat hier ook JO17-speler Milan Bruins heeft plaatsgenomen.

Na het eerste fluitsignaal om 15:00u zijn beide teams zoekende. Dit resulteert na enkele pogingen veelal in een onnauwkeurige lange bal. Pas na 8 minuten spelen zien we een eerste schot op doel. In de 13e minuut is het AJC dat op voorsprong komt door een vrije trap van een meter of 30 in de bovenhoek van het doel te schieten. Die vrije trap kreeg AJC omdat een opspringende bal de hand van Daan Bouwhuis raakt. Hoewel doelman Alex Clakhoven de bal nog raakt, kan hij het doelpunt niet voorkomen. 1-0.

In de 15e minuut is het Jordy Schreurs die net naast schiet. Zijn schot dat onder andere nagekeken wordt door de doelman van AJC rolt net langs de verkeerde kant van de paal. Langzaam krijgt AJC meer grip op spel. Ze krijgen daardoor meer rust om op te bouwen en dankzij het loopvermogen is er telkens wel iemand ergens vrij wat kansen begint op te leveren. Echter, het is Sportclub dat in de 20e minuut scoort. Marthijn Schottert kopt een voorzet van Luca van Ooijen binnen. 1-1.

Dat kan niet verbloemen dat AJC sterker wordt. In een poging een van de aanvallen af te stoppen gaat Marthijn in de fout en krijgt een gele kaart. De daaropvolgende vrije trap wordt in de muur geschoten dat een fluitsignaal voor hands oplevert en dus een strafschop. Deze wordt beheerst ingeschoten in de linker hoek, terwijl de doelman naar rechts ging. 2-1.

In de 35e minuut is het opnieuw raak. Opnieuw mag AJC een strafschop nemen en dat gaat op dezelfde wijze. 3-1. En dat is na exact 45 minuten spelen tevens de ruststand.

In de rust wisselt Tom Meijer met Nurridin Guven en geeft Daan het stokje door aan Matthijs Tempert. AJC kan dat allemaal niet schelen, die gaan direct na de afstrap in de aanval. Die kan door Alex nog gestopt worden ten koste van een hoekschop en die wordt, in de 46e minuut, van dichtbij binnengekopt. 4-1.

AJC is sneller en beweeglijker en creeert kans na kans. Na de zoveelste aanval zien we in de 56e een hard schot van ongeveer 10m links van het doel. De bal verdwijnt in de verre hoek. 5-1.

Opnieuw wordt er bij Sportclub gewisseld. Rafael Tuinier verlaat het veld voor Devlin Roessink, die in de 57e minuut een kleine kans heeft voor het doel van AJC.

In de 66e minuut gaat Marthijn opnieuw in de fout en ook ditmaal gaat de bal op de stip. Ondanks dat Alex nu wel de goede hoek heeft, is het een doelpunt. 6-1.

Milan Bruins wordt in de 68e minuut ingebracht ten koste van Jasper.

AJC gaat onverstoorbaar verder en is in de 74e minuut dichtbij een treffer, maar dat schot wordt door Alex gekeerd. De daaropvolgende hoekschop leidt tot balbezit van Sportclub die op snelheid proberen zelf een kans te creeren. De AJC-verdediging is echter sneller en maakt beheerst een einde aan de counter. Aan de andere kant van het veld leidt een schot van AJC opnieuw tot hands en dus een strafschop. In de 85e minuut wordt het 8-1. Jawel, ik heb er 1 gemist.

Het laatste wapenfeit van Sportclub is in de 87e minuut. De doelman van AJC, die vanmiddag weinig te doen, weet een tweede doelpunt te voorkomen. En als de 90e minuut op het scorebord verschijnt is het tijd.

Conclusie is dat AJC, dat uitkomt in de 3e klasse, inderdaad een klasse beter speelde en overtuigend wint. Bijzonder daaraan is wel dat 4 doelpunten op de een of andere wijze met hands te maken hadden. Iets dat ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Voor Sportclub eindigt hiermee het bekervoetbal, zodat het zich kan concentreren op de competitie, die volgende week van start gaat met een uitwedstrijd tegen en in Winterswijk.