JO17 boekt makkelijke overwinning op Rood Zwart

Gepubliceerd op: zondag 4 oktober 2020
Sportclub Rijssen JO17-1 – Rood Zwart JO17-2 9-0 (5-0)

Vandaag hebben we door de coronamaatregelen geen thuispubliek en moeten we het doen met onze gasten uit Delden. Deze ploeg waren we vorig seizoen ook al tegengekomen en hebben daar toen moeizaam van gewonnen. Bij de warming-up valt nog een speler van ons uit zodat we vandaag met 13 fitte spelers starten aan de wedstrijd.

De start van de wedstrijd is aan onze kant meteen goed. We creëren direct enkele kansen, maar gescoord wordt er nog niet. Rood Zwart zet daar ook weinig tegenover. Het is dan ook Sportclub dat op voorsprong komt vanuit een combinatie met onze midhalf en hij schiet de 1-0 binnen. Niet veel later vallen ook de 2-0, 3-0 en 4-0 binnen. Eerst onze spits, daarna onze linksbuiten en even later onze rechtsbuiten vanuit een voorzet vanaf links.

Als we vlak voor rust dan ook nog de 5-0 binnenschieten lijkt de wedstrijd al gespeeld. Onze rechtsback ging ditmaal op avontuur en via een combinatie met onze spits staat hij vrij voor de keeper en schiet de bal met zijn linkerbeen in de hoek van de goal.

In de tweede helft probeert onze tegenstander nog wel om een goal te scoren, maar onze achterhoede en keeper zijn vandaag niet te passeren. Uit een snelle counter schiet onze linkerspits de 6-0 binnen en even later lobt hij de bal over de keeper en staat het al 7-0. Als dan onze linksbuiten en direct daarna onze spits ook nog scoort uit een corner staat het al 9-0. Rood Zwart heeft zich dan al gewonnen gegeven en de verdiende punten blijven in Rijssen.

Al met al van onze kant een leuke pot, maar zonder thuispubliek, waarbij we makkelijk het doel vonden en zo konden uitlopen na een dikke overwinning. Sportclub blijft daarmee de lijstaanvoerder. Volgende week zaterdag om 14.30u uit naar Hengelo.