Wedstrijd duurt 20 minuten te lang voor Sportclub 1

Gepubliceerd op: zaterdag 10 oktober 2020
Gorssel wint 3-6

De hele week regende het regelmatig en ook vanmiddag zal er ongetwijfeld een bui vallen. Gelukkig schijnt zo nu en dan de zon en kun je weer opdrogen. Het is met andere woorden wisselvallig. Dit in tegenstelling tot de Corona-pandemie. Die neemt alleen maar toe en dat leidt er volgens sommigen toe dat dit voorlopig de laatste wedstrijd wordt van het seizoen. We gaan het zien.

Voorlopig moet deze wedstrijd tegen v.v. Gorssel nog gespeeld worden en die biedt een kans. Al moeten we ook realistisch zijn. Het is een kleine kans. Trainer Michel Luberti heeft daartoe een fitte selectie tot zijn beschikking. Echter, na de vorige wedstrijd is de basis wel op enkele punten gewijzigd. Belangrijkste aanleiding daartoe is dat Marthijn Schottert voor de tweede keer vader is geworden. Zijn plek wordt ingenomen door Damir Delic. Diens plek linksachter wordt ingenomen door Luca van Ooijen. Zijn achtergebleven vacature is ingevuld door Devlin Roessink. En om het schuifspelletje compleet te maken is zijn plek opgevuld door Aykan Dormusoglu. Op de overige plaatsen geen wijziging.

De wedstrijd start met een veel belovende aanval van Sportclub, maar die wordt afgefloten vanwege buitenspel. Daarna wordt Sportclub in de verdediging gedwongen, omdat Gorssel druk zet. Dat blijft tot de 10e minuuut zonder gevolgen, maar dan rolt een bal zomaar in de verre hoek. Sportclub komt daardoor volstrekt onnodig op een achterstand. 0-1.

In de 17e minuut is het opnieuw raak. Sportclub valt aan, maar weet niet te scoren. De afgeslagen bal landt vlak voor de middellijn en wordt opgepikt door een speler van Gorssel. Die trekt een sprint langs de linkerkant, waarbij niemand van Sportclub hem weet bij te houden. Hij rondt de aanval af door de bal in verre hoek te prikken. 0-2. Dat is illustratief voor Gorssel, dat sneller weet om te schakelen en meer loopvermogen heeft. Zelfs de rappe Aykan weet de back er niet uit te lopen.

Bij een onderschepping blesseert Rafael Tuinier zich en wordt gewisseld voor Matthijs Tempert. Damir verhuist daardoor naar het middenveld. Voor rust weet Sportclub nog wel enkele kansen te creëren, maar tot een goede afronding komt het niet. Tot in de laatste minuut. Sportclub zet Gorssel onder druk. Daar lijken ze zich eenvoudig onderuit te tikken, maar bij de 10e kaats gaat het mis. Sportclub onderschept, waarna de bal wordt klaargelegd voor Tom Meijer, die uithaalt en scoort. 1-2.

In de 2e helft start Sportclub beter. Jordy Schruers heeft zelfs kans op de gelijkmaker, maar Gorssel weet de bal nog net te raken. Daarna is in de 56e op de rechter flank van Sportclub opnieuw steeds iemand 1 stap te laat. Ditmaal gaat de bal in de korte hoek. 1-3.

Een minuut later is de spanning terug. Sportclub krijgt enkele meters buiten de 16 een vrije trap en die wordt door Nick Bruggeman bovenin de verre hoek geschoten. 2-3.

In de volgende aanval is het opnieuw raak. Na een aanval over links komt de bal uiteindelijk midden voor het doel bij de inkomende Jordy die trefzeker is. Hij scoort in 60e minuut. 3-3.

Dat geeft Sportclub duidelijk moraal, zoals dat bij wielrenners heet. In de 63e is het bijna raak. Sportclub blijft druk zetten en dat is, zoals we gezien hebben tegen dit team een risico maar tot op heden loopt het bij Gorssel niet. Echter, het is nog best lang tot aan het eindsignaal.

In de 73e opnieuw een counter van Gorssel, die in eerste instantie wordt afgestopt door William Witten. De vrije trap belandt in de muur en het schot uit de rebound wordt gestopt door doelman Alex Calkhoven. In 76e gaat het druk zetten bijna mis. Nadat iedereen heeft gemist, komt Alex ver uit zijn doel. Het afstandschot van Gorssel raakt gelukkig de lat.

Het harde werken eist zijn tol. Dirk Oosthoek wordt in de 79e minuut gewisseld voor Chiel Poffers. En in de 82e komt Jasper Kreijkes voor Devlin Roessink. Tussendoor heeft Sportclub nog enkele kansen. Zo raakt Jordy de paal en de terugkomende bal wordt net misgeschoten door Tom. Het is - totaal onverwacht - Gorssel dat op voorsprong komt. Een van midden voor het doel ingeschoten bal kan door Alex net niet voldoende worden geraakt. 3-4.

Bij een volgende aanval van Gorssel grijpt Jasper in. Diens ingreep wordt zeer verschillend geïnterpreteerd. Sportclub denkt aan balbezit. Gorssel gaat in discussie met de grensrechter en vanaf de bank wordt iets lelijks richting scheidsrechter geroepen. De scheidsrechter geeft een vrije trap, die vervolgens zeer precies wordt genomen. De bal gaat rechts langs de muur in de korte hoek. 3-5.

In 90e minuut ligt de bal opnieuw achter Alex, nadat ingrijpen door Sportclub onvoldoende soelaas biedt. Maar dit is er een voor de statistiek. 3-6.

Net als het weer speelde Sportclub wisselvallig. Het zag er na de eerste helft niet goed uit, maar na de rust mocht Sportclub hopen op een beter resultaat. De resterende 20 minuten waren echter te lang. En omdat een wedstrijd toch echt 90 minuten duurt, moet er met andere woorden aan de conditie worden gewerkt. Het achterwege laten van de sigaret voor de wedstrijd is in dat verband een goede zaak, maar nog niet voldoende. Bovendien is het Stoptober, dus waarom niet.