JO17 speelt niet de beste wedstrijd, maar wint wel

Gepubliceerd op: zaterdag 10 oktober 2020
H.V.V. Hengelo - Sportclub JO17 3-6 (1-3)

Vandaag naar Hengelo voor de wedstrijd tegen H.V.V. Hengelo. Een ploeg waar we nog nooit tegen gespeeld hebben en om de koppositie te behouden moeten er vandaag opnieuw 3 punten worden gehaald.

Vanaf de aftrap gaan we direct op zoek naar de openingstreffer. De eerste paar kansen worden nog gemist, maar niet veel later valt de 0-1 binnen door een bekeken schot van onze midhalf. Op dat moment lijkt het wel of we het goed vinden en denken dat de buit al binnen is. Het voetbal wordt er niet beter op en als dan onze normaal zo betrouwbare achterhoede het ook nog laat afweten valt de 1-1 binnen. Hengelo begint zowaar te geloven dat ze wel voor een verrassing kunnen zorgen. Wij brengen een nieuwe linksbuiten in het veld en deze laat zich meteen gelden door een assist af te leveren op onze rechtshalf (1-2) en niet veel later schiet hij zelf de 1-3 binnen. Dit is tevens de ruststand.

De tweede helft starten we met een aantal frisse wissels om de voorsprong te behouden. Bij beide ploegen gaat het moeizaam, maar de beste kansen zijn voor ons. Uit een corner zorgt onze linkshalf voor de 1-4 en lijkt het echt gespeeld maar als Hengelo vanaf de aftrap weer scoort is spanning weer even terug. We gaan weer opzoek naar een doelpunt en onze linksbuiten, die vanmorgen bij de JO15 enkele opgelegde kansen had gemist, is bij ons wel scherp voor het doel en schiet zijn 2e van de middag binnen. Hengelo scoort nog wel een keer tegen maar onze spits schiet uiteindelijk de 3-6 binnen.

We spelen vandaag niet onze beste wedstrijd, maar we weten na het eindsignaal van de scheidsrechter dat de punten mee naar Rijssen gaan. Over twee weken een thuiswedstrijd om 10.00u tegen het - ook nog ongeslagen - ON uit Almelo.