Voorbereiding Sportclub Rijssen 1

Gepubliceerd op: woensdag 1 september 2021
Stapje voor stapje bouwen aan nieuw team

Na de vanwege Corona voetballoze periode hielden enkele spelers het voor gezien en deden een stapje terug. En dus werd het eerste aangevuld met jeugdspelers, waardoor coach Michel Luberti de taak heeft een nieuw team te bouwen. Het spelen van oefenwedstrijden is daarbij een nuttige aanvulling op de training.

In de eerste oefenwedstrijd tegen r.k.s.v. Bornerbroek was duidelijk te merken dat er een nieuw, onervaren team op de kunstgrasmat stond. Ze wisten elkaar maar moeilijk te vinden en daar maakte rksv - dat in de vakantie had doorgetraind - dankbaar gebruik van.

In de tweede wedstrijd tegen s.v. Wissel ging het al beter, maar opnieuw keek Sportclub in de eerste helft tegen een achterstand aan. De tweede helft bracht de ommekeer. Met een verhoogde inzet werd de achterstand goedgemaakt en de wedstrijd uiteindelijk gewonnen.

Die inzet werd doorgetrokken in de derde wedstrijd tegen s.c. Daarle. Hoewel de uitslag beperkt bleef, was duidelijk dat Sportclub de afgelopen weken progressie heeft gemaakt.