JO10 wint zijn eerste competitie duel

Gepubliceerd op: zondag 5 september 2021
4-5 uitzege tegen GFC

Na het winnen van de regiocup begon vanmorgen de competitie voor ons jongste team in Goor tegen GFC. De motivatie was groot voor de tijd en dat bleek ook wel tijdens de wedstrijd.

We hadden het betere van het spel maar de paal was voor GFC breed genoeg waardoor we na het eerste kwart maar op een 0-1 voorsprong stonden door een fraaie schuiver van Jared na een even mooie pass van Rezz. In het 2e kwart scoort GFC met veel geluk de 1-1 maar maken wij er door goed samenspel 2 bij waardoor we met een 1-3 voorsprong het 3e kwart ingaan. Al snel scoort GFC de 2-3 en worden we wat slordig in de passing maar na 3 pogingen gaat dan eindelijk die bal wel het doel in 2-4. De laatste man van GFC schiet dan de bal van een meter of 20 zo ongenadig hard weg dat die met een boog over alles en iedereen heenvliegt zo ons doel in waardoor we met een 3-4 voorsprong het 4e kwart ingaan.

Billenknijpen dus en ook gezonde spanning kwam erbij en ook het voetbal werd er wat rommeliger op en nadat GFC een kans voor open doel mist worden ze wat feller en maken dan toch de 4-4 waar we onszelf op dat moment tekort deden door die brede palen van GFC. Als we al denken aan een gelijk spel scoren we alsnog op het moment dat de scheids affluit en we dus alsnog de 3 punten meenemen naar huis. Een mooie teamprestatie vandaag want iedereen heeft zich van zijn goede kant laten zien vandaag.

Volgende week weer!