Mooie overwinning Sportclub Rijssen 1

Gepubliceerd op: woensdag 8 september 2021
Voorbereiding: Oefenwedstrijd tegen B.Z.S.V. de Blauwwitters eindigt in een 3-0 overwinning.

In de voorbereiding van Sportclub Rijssen 1 stond vandaag de oefenwedstrijd tegen B.Z.S.V. de Blauwwitters op het programma. Een team onder leiding van voormalig Sportclub-speler Ali Gozukeles. Die overigens weinig bekende gezichten zal hebben gezien in het team dat tegenover hem op de mat stond.

Vanaf de aftrap hielden beide teams zich lange tijd in evenwicht. Totdat daar in de 39e minuuut met een knal een einde aan kwam. Een kort genomen hoekschop kwam voor de voeten van Victor van Rijk, die verwoestend uithaalde. De streep vanaf een meter of 25 eindigde tegen de touwen. Iets dat de doelman ook gehoord heeft, maar of hij de bal zag aankomen is een interessante vraag. 1-0. En dat was tevens de ruststand.

Na de rust bleef Sportclub jagen op meer en dat kon B.Z.S.V. steeds minder bijhouden. Het was halverwege de tweede helft dat Jorn Peters de 2-0 op het bord zette. Zijn afstandsschot kon door de doelman van B.Z.S.V. onvoldoende gecontroleerd worden, waarna de bal langzaam doch niet te achterhalen het doel in rolde.

Sportclub bleef daarna de aanval zoeken, maar zag de kansen steeds net niet doorgaan. Vooral de gedrevenheid van invaller Devlin Roessink viel daarbij op. Mooi om te zien en hij heeft zich daarmee in de kijker gespeeld voor een plek op de bank bij het eerste ;). Het was uiteindelijk Aykan Dormusoglu die de inzet kon belonen met een doelpunt. Hij kon van dichtbij binnentikken en bepaalde de eindstand daarmee op 3-0.

Sportclub Rijssen 1 kreeg met deze overwinning loon naar werken.