JO10 wint ook de tweede wedstrijd

Gepubliceerd op: zaterdag 11 september 2021
11-0 winst op Blauw Wit '66 uit Holten.

Vanmorgen onze eerste thuiswedstrijd vh seizoen tegen Blauw Wit uit Holten. Deze leider leed echt aan een katertje en kon na aankomst direct weer naar huis want: Het keeperstenue vergeten. Dat fietsen op dat moment behoorlijk kan ontnuchteren is in deze dan ook mooi meegenomen en omdat de ouders ook lekker meedenken dan en meewerken (bedankt nog) om het veld klaar te zetten kunnen we onder leiding van scheids Marnix aftrappen.

We zijn messcherp en gelijk de bovenliggende partij maar het vizier staat niet op scherp. We laten de keeper van Blauwwit ook lekker in de wedstrijd groeien, wat hield die er behoorlijk wat tegen maar dan in de 7e minuuut is het Quinten die de ban breekt 1-0 met een fraaie schuiver. Kevin schiet vlak daarna zeer fraai de 2-0 tegen de touwen en als we de volgende aanval op de mat leggen houdt die dekselse keeper een schot van Vince tegen maar is Kevin er als de kippen bij voor de rebound 3-0. Onze verdedigers houden achterin de boel goed dicht en komt er wat door staat Sterre op de goede plek.

In de rust kun je niets anders dan trots zijn op het vertoonde spel maar ja er gaan ook dingen minder goed en daar moet je ze ook op aanspreken: meer samenspelen en om je heen kijken. Het lijkt simpel maar blijkt altijd weer lastig. Begin 2e helft wordt dit perfect uitgevoerd en tikken we de tegenstander van het kastje naar de muur en kan Jared de bal keurig de hoek in sturen 4-0. Ik heb de notitie nog niet in de mobiel staan of Rezz volleyt de 5-0 binnen. Als die dekselse keeper weer een prima redding verricht verslikt hij zich in zijn uittrap. De bal belandt voor de voeten van Jared, bedankt : 6-0.Daarna begint de grote Rezz show: 3 mooie doelpunten en een assist op Mason die ook uithaalt en de 10-0 aantekent. Ella is dan gelegenheids spits en als verdediger deed ze wat ze normaal ook doet ! Die bal mag er niet in, nou dat is haar gelukt net naast, paal en die keeper weerhouden haar van een doelpunt die ze verdiende te maken. Soms is het leven gemeen als Jared zijn bal daarna wel in de goal ziet belanden 11-0 en daarna vond de scheids het best.

Weer een uitstekend potje gevoetbald met zijn allen!!